Élet-Stílus

Skoda superb – A skodisszimus

.

Nem mindennapi csemegét tartogat a szeptemberi Frankfurti Nemzetközi Autókiállításra a Mlada Boleslav-i autógyár.#
A Skoda profiljától egyébként egyáltalán nem idegen a nagy autó. A hőskorban, az 1920-as és 1930-as években a cég 15 különböző felső kategóriájú autót gyártott. A motorpaletta 1,8 litertől egészen 6,6 literesig terjedt, az elegáns Skodák többségét testes 6 hengeres “erőművel” szerelték, bár létezett három különböző 8 hengeres motorvariáció is.

Hát ezt a szép tradíciót hivatott folytatni az új Skoda Superb. A név nyelvtörő, de nem új, a Skoda első prémium modelljét 1934-ben is Superb néven mutatták be. A többszöri átalakításon átesett 4,0 literes, 70 kilowatt teljesítményt nyújtó, 8 hengeres járművet 1947-ig gyártották és a világ több országába exportálták.

Az újjáéledő – 4,8 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,5 méter magas – mostani Superbnél hiába keresnénk az ókori skodás megoldásokat. A márka designkoncepciójának megfelelően jellegzetes a kockakeretes hűtőrács, sportos a hátsórész, az újhullámos hátsó lámpatestekkel. Az elegáns, dinamikus forma alatt a szerkezeti megoldásokban a Volkswagen/Audi-család egyendarabjai köszönnek vissza.

A motorkínálatban szintén; ez a benzinesek közül hármat foglal magában az 1,8 literestől a 2,8 literes, 142 kilowattosig. Közöttük igazi műszaki csemege a győri Audi egyik sikerdarabja, a 20 szelepes 1,8 literes turbó. A választékot két takarékos dízel erőforrás gazdagítja: az 1,9 PD TDI 96 kilowattal, illetve a 2,5 TDI V6-os. Magyarországon a Skoda Superb bevezetése 2002 tavaszán várható.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik