Éppen elcsípve a szezon végét, most augusztusban mutatta be ötödik generációs SL sportautóját a Mercedes. #<#A legendás 1954-es - felfelé nyíló ajtói után "szárnyas autónak" csúfolt - 300 SL-ből színrelépése óta csaknem félmillió adtak el. A nyitott változatú SL maga a felhőtlen szabadság. Persze csak addig, amíg nem kezd szakadni az eső, amikor is gyorsan kellene a tető. Az alapos német mérnökök természetesen gondoltak erre, így lett az új SL (akárcsak a neves hajkondicionáló) egyszerre kettő: Roadster és Coupé egyben. A varázslatot, amelynek során a topless roadsterből "vízálló" coupé keletkezik, az olaszos csengésű Variodachnak keresztelt, elektromotorokkal hajtott összecsukható tető valósítja meg, mindössze 16 másodperc alatt. Hogy fedett állapotában se újuljon ki az élményautós klausztrofóbiája, 2002 közepétől üveg kivitelben is rendelhető majd a Variodach. Így zárt állapotában is megmarad a roadsteres szabadság "feeling". A kor mercistílusának megfelelően elől négyszemű szépség halomba gyűjtötte a “leg”-eket. Beleépítette a gyár például a legmodernebb menetdinamikai rendszereket és a Sensotronic Brake Controll (SBC) fékrendszert, amely Mercedes világpremier. Ez utóbbi elektro-hidraulikus fékrendszert jelent, amely az elektromos menet-stabilizátorral (ESP) és az aktív futómű-szabályozással együttműködve csökkenti a karosszéria nem kívánt mozgásait kanyarodásnál és fékezésnél.
A gyanús rövidítések ellenére az SL szeretni való igazi sportautó. A potom 306 lóerős, 8 hengeres V motor, ha nekidurálja magát, 6,3 másodperc alatt “lövi ki” óránként 100 kilométeres tempóig az SL 500-as országúti rakétát. A rendelhető agyafúrt extrákat – az innovatív asszisztencia-rendszerektől a követési távolságszabályozóig – e helyütt nincs elég hely felsorolni.