Több mint negyven fizetett hirdetéssel toboroztak résztvevőket a kormányoldal jövő szombati szegedi kampányrendezvényére a Digitális Polgári Kör Facebook-oldalán december 3. és 11. között, írja a Telex. A reklámokat a DPK mögött álló Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. fizette.
Mint ismert, a Google és a Meta is betiltotta a politikai hirdetéseket az Európai Unióban, az Orbán Viktor, Áder János és Lázár János nevével fémjelzett eseményt hirdető bejegyzések mégis átcsúsztak a Facebook szűrőjén, és több százezer emberhez jutottak el. Egy részüket az ország egész területére célozták, de van olyan, amit Szeged mellett Aradra és Temesvárra.
A rendezvényt „az év legnagyobb háborúellenes gyűléseként” hirdetik, de a Telex cikke szerint a 8 ezres szegedi Pick Aréna a hirdetések ellenére sem telt meg egyelőre, a regisztrációs felület még nyitva áll a digitális polgári körök tagjai előtt.
Miután a Telex elküldte kérdéseit a Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.-nek, a hirdetéseket leállították.
A Mandinernek a szervezők nevében Partos Bence nemrég arról beszélt: eddig minden eseményük telt házas volt, sőt, több százan nem fértek be azokra. „Arra jutottunk ezért, hogy nagyobb helyszínt kell keresnünk, és megszervezzük az eddigi legnagyobb háborúellenes gyűlésünket” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a DPK-knak már 120 ezer tagjuk van.
