Belföld

A Tisza-parton kisemmizett állatok fabulája is átcsúszott a Facebook hirdetési szűrőjén

Egy hete lépett életbe a Facebook önként vállalat politikai hirdetés tilalma, de azóta több NER-hez kötődő hirdetőnek is sikerült átcsúsznia a szűrőn. A nemrég a Megafon tulajdonába került Nemzeti Ellenállás Mozgalom pórul járt vadállatok példáján mutatja be, mi vár az országra, ha „a Tisza-partra költözik”. Mellettük az Orbán által életre hívott Digitális Polgári Körök is vígan toborozza hirdetésekben a tagjait.

Egy tanító célzatú állatmesével játszotta ki a Facebook hirdetési szűrőjét a megafonos Apáti Bence által alapított Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM).

A NEM, amelyet Apáti nemrég eladott főnökének, a Megafon-tulajdonos Kovács Istvánnak, eredetileg hasonló mozgalmi, mobilizáló kezdeményezésnek indult, mint a Digitális Polgári Körök vagy a Harcosok Klubja, de gyorsan átálltak a Fidesz üzeneteire rímelő lejárató anyagok gyártására: ők eresztették szabadon a nyáron a tojásból kikelő Zelenszkijen és Magyar Péteren gúnyolódó animációkat és plakátokat, valamint a Tisza vélelmezett adóemelési tervéről szóló plakátkampányt, melyet a kormány ugyanerről a kérdésről szóló nemzeti konzultációja előtt indítottak. Továbbra is talányos, hogy milyen forrásból működnek, mindenesetre néhány hónap alatt letarolták az online hirdetési piacot: júliustól októberig 362 milliót költöttek a Facebookon.

Az új kampányanyagukat annak ellenére hirdetik, hogy elméletileg október 6-ától nem lehet politikai reklámokat elhelyezni a Facebookon. Az új filmjük a „Valahol a Tisza partján” felirattal nyit, majd egy látványosan szorongó csiga kúszik a képbe.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Olvasói sztorik