Belföld

Vitatta a bíróságon az Árpád hídi gázoló, hogy alkalmatlan lenne a vezetésre

Adrián Zoltán / 24.hu
Adrián Zoltán / 24.hu
Kedden a Pesti Központi Kerületi Bíróságon az előkészítő üléssel megkezdődött a büntetőpere B. Dávidnak, aki 2023 nyarán a feltuningolt Mercedesével halálra gázolt egy 26 éves biciklist az Árpád hídon.

B. Dávid és vádlott-társa, L. Márton szabadlábon, elegáns ruhában érkeztek a bíróságra. Előbbi sötétkék öltönyt, a másik férfi fehér inget és fekete nadrágot viselt.

Adrián Zoltán / 24.hu
Adrián Zoltán / 24.hu

A 2023. július 1-jén éjjel egy órakor történt tragédiát egy spontán kialakult gyorsulási verseny okozta, melyben egy Mercedes mellett két BMW vett részt, és mindhárom jármű jelentősen átlépte a sebességhatárt. A hajsza során a csaknem 700 lóerősre feltuningolt Mercedes sofőrje 168–170 km/h sebességgel döngetett a Népfürdő utcai villamosmegállónál Buda felé a belső sávban.

Ezt követően a híd előbb balra, majd jobbra ívelő útkanyarulatában azt tapasztalta, hogy a gépkocsi balra kezdett húzni, ezért jobbra kormányzott. Ekkor elvesztette az uralmát a járműve felett, és a szalag- és csőkorlátot átszakítva felhajtott a kerékpárútra, ahol nagyjából 69–76 km/h sebességre lassulva elütötte az ott szabályosan bicikliző 26 éves férfit.

Az ügyész elmondta, hogy az áldozatnak mindkét lába amputálódott, és még aznap a kórházban meghalt. Hozzátette: B. Dávid még a menetstabilizátort is kikapcsolta, hogy gyorsabban tudjon haladni a spontán kialakult versenyzés során.

A biciklist elgázoló Mercedes felborult, és miközben pörgött a hídon, 117 km/h sebességgel belecsapódott az egyik BMW, az ütközés következtében a Mercedes vezetője nyolc napon túl gyógyuló kulcscsonttörést szenvedett, de a BMW-t vezető L. Mártonnak is több csontja eltört a balesetben.

A kerékpárost halálra gázoló B. Dávid beismerte a bűnösségét a nyomozati szakban, de tagadta, hogy versenyzett volna a két BMW-vel. Azt elismerte, hogy gyorsan ment, de állítása szerint csak azért taposott bele a gázba, mert túl közel ért hozzá a mögötte érkező BMW.

A szintén súlyos sérüléseket szenvedő L. Márton szintén részben beismerte a bűnösségét a gyanúsítotti kihallgatása során. Azzal érvelt, hogy a balesetben közrejátszott, hogy az autója megcsúszott a másik járműből kifolyó olajon. Azt szerette volna elérni a nyomozati szakban, hogy közvetítői eljárásra bocsássák az ügyét, és milliós jóvátételt fizethessen a tragédiát okozó sofőrnek a sérülései miatt, ám ezt az ügyészség elutasította.

Az ügyész a sportautót vezető B. Dávidra letöltendő fogházbüntetést kért halált okozó közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt – azzal, hogy végleg tiltsák el a közúti járművezetéstől.

Adrián Zoltán / 24.hu

A vele ütköző BMW-sre pedig felfüggesztett fogházbüntetést és pénzbüntetést kért az ügyész közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt – őt határozott időre tiltatnák el a közúti járművezetéstől. A tárgyaláson azonban a vádhatóság nem terjesztett elő mértékes indítványt arra vonatkozóan, hogy milyen büntetést szabjanak ki a terheltekre.

B. Dávid a váddal egyezően beismerte a cselekmény elkövetését a bíróságon, ám vitatta, hogy alkalmatlan lenne a vezetésre, ezért a tárgyalás megtartását kérte. A bíróság elfogadta a beismerő vallomását.

L. Márton ugyancsak beismerte a vádiratban foglaltakat, viszont ő is tagadta, hogy gyorsulási versenyben vett volna részt.

Az ügyész pszichológus szakértő meghallgatását indítványozta annak bizonyítására, hogy B. Dávid alkalmatlan a vezetésre, és tanúk meghallgatását kérte az utcai versenyzés bizonyítása érdekében.

Az ügyvédek közlekedési szakértő, pszichológus és több tanú meghallgatását kérték azzal, hogy tehessen vallomást az elsőrendű vádlott kezelőorvosa is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik