Belföld

Közel 100 milliót hirdetett el egyetlen hónap alatt a Facebookon a tojásból kikelő Zelenszkijt és Magyar Pétert ripacsozó mozgalom

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu
Szűk egy hónap alatt csak a Facebookon 93 millió forintért hirdetett Magyar Pétert hiteltelenítő tartalmakat, és ezzel a legtöbbet költők listáján az élre tört a Nemzeti Ellenállás Mozgalom. A száz legnagyobb értékben költő Facebook-oldal összesen 307 millióért adott fel hirdetést júliusban: ennek csaknem a harmadát az Apáti Bence által életre hívott mozgalom állta, összességében pedig tízből kilenc hirdető és forint köthető a NER-hez. A zelenszkijs-tojásos kampányért felelős NEM új szereplője a fideszes propagandavilágnak, és ugyanolyan átláthatatlan a finanszírozása, mint a Megafonnak és az Aktuálisnak.

Július elején nemcsak az utcákat, de az internetet is elárasztotta a megafonos Apáti Bence-féle Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM) „két tojásos” kampánya. Országszerte láthatók azok az óriásplakátok, amelyeken Magyar Péter, azaz „a magyar Zelenszkij” egy fészekből kel ki az ukrán elnökkel, kezében ukrán zászlócskával, a fején tojáshéjjal, a hozzá tartozó, az interneten terjesztett animációból pedig az is megtudható, hogy mindketten jó színészek, de kár volna ilyen ripacsokra bízni az országot.

Az üzenet célba juttatására nem sajnálták a pénzt:

a NEM szűk egy hónap alatt csak a Facebookon 93 millióért hirdetett Magyar Pétert hiteltelenítő tartalmakat.

A Meta hirdetésközpontjában, az Ad Libraryben elérhető adattár szerint az elmúlt 30 napban senki sem adott fel nagyobb értékben magyar nyelvű, közéleti tartalmú hirdetést az oldalon. Sőt, ez akkora összeg, mint amennyiért a legnagyobb költekezőket tartalmazó lista következő hat, szintén egytől egyig a kormányoldalhoz köthető szereplője ez idő alatt összesen hirdetett.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Olvasói sztorik