Belföld

Blokkolta a Városliget autómentesítésére vonatkozó tervet a BKK

Marjai János / 24.hu
Marjai János / 24.hu

Nem adta meg a stratégiai forgalomtechnikai kezelői hozzájárulást a Városliget gépjármű-mentesítéséhez kapcsolódó közlekedésfejlesztésekhez a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – írja a Népszava. A Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. által még 2022-ben megrendelt és mostanra elkészült tervek fő célja, hogy a Kós Károly sétányt elzárják az autók elől, és csillapítsák az Állatkerti körút forgalmát.

A tervek összességében nem voltak kellően kidolgozottak ahhoz, hogy azok alapján a kivitelezés teljeskörűen elvégezhető legyen

– válaszolta a lap megkeresésére a BKK. A közlekedési társaság szerint hiányos és pontatlan volt a méretezés, illetve olyan műszaki megoldások szerepeltek bennük, amelyek megvalósítása kedvezőtlenül hatott volna a gyalogos és a kerékpáros közlekedésre.

A BKK nehezményezte azt is, hogy a tervek készítésekor nem vették figyelembe a főváros közösségi közlekedési fejlesztési terveit sem. A XIV. kerületi Kacsóh Pongrác út–Állatkerti körút–Hermina út csomópontban, az úgynevezett állatkerti deltában megvalósuló trolifejlesztéshez kialakítandó megállóhelyek nem szerepelnek a tervekben, nem hagytak helyet peronra, utasvárókra – írták.

A Kós Károly sétány lezárása a Vitézy Dávid vezette, azóta beszántott Budapesti Fejlesztési Központ egyik fontos célja volt.

A tervet a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa is támogatta, javaslatára az Orbán-kormány 2020 nyarán ma is érvényben lévő határozatot hozott a Kós Károly sétány autók előli lezárásáról, amelyben rögzítették, hogy a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adják át. A tervezésre és az előkészítésre 3,8 milliárd forintot szántak.

Ajánlott videó

0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik