A Publicus Intézet Népszava számára készült felmérése szerint a megkérdezettek kétharmada – 67 százaléka – úgy véli: ma már nem elfogadható magyarázat a vasút állapotára a súlyos örökség, a 30 éves hátrány. A Fidesz-szavazók türelme is fogyni látszik: ugyan még biztos többségben vannak azok, akik elfogadhatónak tartják Lázár János érveit, de negyedük már úgy véli, hogy nem hivatkozhatna erre a kormányzat.
A MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudjuk varázsütésre megújítani – 30 év hátrányunk van, de nekiállunk
– magyarázkodott Lázár János építési és közlekedési miniszter szeptember elején.
A válaszadók csupán kilenc százaléka gondolta úgy, hogy megfelelő volt az ágazat finanszírozása az elmúlt 14 évben, 77 százalék kevesellte a ráfordításokat, 14 százalék nem válaszolt. A kormánypártiaknak csak a 29 százaléka találta rendben lévőnek a vasúti közlekedésre jutó összeget, 40 százalék elégedetlen volt, és feltűnően sokan, a kérdezettek mintegy 30 százaléka nem tudott vagy nem akart felelni erre a kérdése – írja a Népszava.
A megkérdezettek 53 százaléka szerint az utóbbi hónapokban történtek miatt le kellene mondania Lázár János közlekedési miniszternek, 29 százalék viszont kitart mellette, míg 18 százalék nem válaszolt.