Politikai hátsó szándékból elkövetett zavarkeltés és álhírterjeszés.
– szólalt meg Nagy Bálint közlekedési államtitkár a HÉV-ritkításokról, egy nappal azután, hogy konkrétan elbocsátották a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját, Nagy Gábort. Nagyot azután rúgták ki, hogy kiderült, egy terv szerint a tavalyihoz hasonlóan idén is járatritkítást tervez a HÉV több vonalán a MÁV-HÉV Zrt.
A terv előkerülése után Lázár János egy Facebook-posztban arról írt, hogy
Úgy látom, hogy néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban. Ilyenkor persze hazudnak is
– majd közölte, hogy Vitézy Dávid Magyar Péter seggét nyalja. Vitézy hársfatea fogyasztását javasolta Lázárnak, mert az nyugtatja az idegeket. Ezek után szólalt meg Nagy Bálint, aki annak ellenére beszél álhírterjesztésről, hogy közben megerősíti a híreket.
Egy hónappal ezelőtt a MÁV-HÉV korábbi, azóta távozó vezetője még arról tájékoztatta a minisztériumot, hogy a HÉV menetrendjében nem lesz változás. Ezt a BKK is tudomásul vette. (A levelezést lent mutatom.) Aztán alig telt el három hét és a minisztérium megkerülésével, már járatritkítási tervekről tájékoztatta a Főváros közlekedési cégét, noha sem a MÁV, sem pedig a minisztérium vezetése nem hagyott jóvá ilyen döntést.
– írja, majd felteszi a kérdést, hogy vajon honnan származhat ez az álhír?
Vajon kitől származott a provokatív ötlet? Mert jól szervezett akció volt az elejétől mostanáig – az álhír, az egyeztetés elhagyása, a nyilvánosság hergelése, a bizottságosdi – minden. Csakhogy a kiindulópont hamis volt, és erről papírunk is van: a HÉV menetrendjéhez nem kell és nem is fogunk hozzányúlni januártól. Vitézy azzal akarta kezdeni a fővárosi karrierjét, hogy megvédi a budapestieket egy senki által nem tervezett járatritkítástól. Nem sikerült a trükk, kiderült a hazugság. Igya meg a hársfateát, amit főzött!
A poszt alatt megjelent Vitézy is, aki azt írta:
Mindenkinek, aki kicsit is rálát a MÁV működésére, teljesen világos, hogy mi történt itt. Lázár miniszter kézivezérlése és a kiváló megyebérletek nyomán bezuhant bevételek miatt elmaradtak a fővizsgák, összeomlott az alkatrészellátás, lecsökkent az üzemképes járművek száma, és aztán megírtátok ezt a levelet, hogy akkor jön a járatritkítás.