Belföld

“Hív a vasút, vár a Lázár!” – a miniszter személyesen vezeti körbe Magyar Pétert a MÁV-nál

Kommentben reagált Lázár János Magyar Péter szombati posztjára. Utóbbiban a Tisza Párt elnöke 16 pontban sorolta fel a vasúti közlekedés-szervezés válságtüneteit. A politikus kitért a vasúti dolgozók munkakörülményeinek tarthatatlan voltára, hogy némely mozdonyokon 50 fok van, hogy ágyipoloskás rozoga kanapékon, illemhely nélküli helyiségekben kénytelenek „pihenni” a vasutasok.

A MÁV illemhelyeinek jelentős része a legalapvetőbb higiéniai követelményeknek sem felel meg, miközben önök sok tízmilliárd forintot szórnak ki azok „takarítására” és őrzésre a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerének oligarcháknak erre.

Felvetette, hogy miközben szerte Európában épülnek a gyorsvasutak, nálunk tavaly a legfontosabb vasútvonalon is 30 km/óra volt a sebességkorlátozás. Eközben a vasúti infrastruktúra fejlesztése és karbantartása sokszor a piaci ár és a szomszédos országok árszínvonalának többszöröséért történt.

Lázár János, aki közlekedési miniszterként felelős a MÁV-ért kommentben hívta meg Magyart a vasútra.

Üdvözlöm Péter Magyart a magyar vasút valóságában! (És a többi politikust is, akik az elmúlt napokban – harminc év után – felfedezték, hogy a vasút rossz állapotban van. Jó reggelt kívánok!)

Ezt követően tíz pontos reakciót adott.

  1. A problémákról és a megoldásokról készségesen nyújtok tájékoztatást. Rendelkezünk mindegyikkel. Várlak.
  2. A mávosok tudják, mi a baj. Hagyjuk őket dolgozni! Nélkülük nem működik a rendszer. Ezért kötöttünk 3 éves bérmegállapodást velük, 28 százalékos béremelést biztosítottunk, és ezért kaptak hőségpénzt. Mert megérdemlik.
  3. A Volánbusz és a Magyar Közút igazgatótanácsában ülve, annak idején talán hallottál a tarifareformról, ami olcsóbbá és egyszerűbbé tette a közösségi közlekedést. Ez egy politikusnak lehet mellékes, 4 és félmillió utasnak azonban nem az.
  4. Nyugi, a problémákra megoldások is vannak.
  5. 2 milliárd euróból 4 év alatt 500 km pályát teszünk rendbe, és több központi forgalomirányító rendszert, transzformátor állomást, kritikus biztosító berendezést is telepítünk, illetve felújítunk.
  6. Százas nagyságrendben szerzünk be járműveket: jó minőségű, használt motorvonatokat, új IC-ket, és bérlünk új mozdonyokat is.
  7. A nagy vasútállomásokat (Délit és Nyugatit is) a magántőke bevonásával felújítjuk, a kisebbeket pedig saját erőből.
  8. 2025-ben lesz új MÁV-applikáció, ezzel a pénztár, a menetrend, az utastájékoztatás és az ügyfélszolgálat is az okostelefonokra költözik.
  9. Megcsináljuk a MÁV-VOLÁN-csoport integrációját. 20%-ot takarítunk meg ezzel. De nem a dolgozókon, és nem az utasokon – hanem a főnökökön.
  10. Nekem mindig az ember az első: a dolgozó és az utas. Végül, de utolsó sorban: a politikus. Személyes körbevezetést kértél, megkapod. Hív a vasút, vár a Lázár!

Minderre gyorsan reagált Magyar Péter is.

Köszönöm a választ miniszter úr. Köszönöm a grandiózus tervekkel kapcsolatos információkat is. Megjegyzem ilyenekből eddig sem volt hiány. Viszont, mintha miniszter úr lett volna az, aki a legtöbb, már megtervezett, jóváhagyott beruházást egy tollvonással lehúzta (háborús inflációra és társaira hivatkozva), miközben a klán oligarchái továbbra is százmilliárdos üzletekben lubickolnak. Köszönöm a személyes találkozó lehetőségét is, a kollegáim keresni fognak. Csak nehogy az legyen a végén, hogy a vonat csak vár, nem indul már…

Kapcsolódó
Magyar Péter üzent Lázárnak: Az ország legnagyobb pályaudvarán 1929 óta kézzel történik a váltók állítása
A Tisza Párt elnöke 16 pontban sorolta fel a vasúti közlekedés-szervezés válságtüneteit. 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik