A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 12 hatósági eljárást folytat a június 21. és július 1. között járatkésések kapcsán – válaszolta a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a DK-s Oláh Lajos írásbeli kérdésére. Az ellenzéki parlamenti képviselő arra nem kapott választ a tárcától, hogy ezt megelőzően hány eljárást indítottak a légitársaságok mulasztásai kapcsán.
Az elmúlt hetekben egymást érik a repülők késéséről, járatok törléséről, reptéren rekedt utasokról szóló hírek. Voltak, akik a magyar válogatott EB-meccséről maradtak le a járatkésés miatt. A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében úgy fogalmazott, hogy „a 21. században megengedhetetlen, hogy az utasok hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást. Ez tarthatatlan, azonnali és összehangolt cselekvésre van szükség.”
Jelenleg öt légitársasággal szemben folyik eljárás. A büntetés mértéke 1 millió forinttól a vállalkozás nettó árbevételének 5 százalékáig, de legfeljebb 650 millió forintig terjedhet.