A Margitsziget jobb megközelítése gyalogos és kerékpáros hidakkal biztosítható – jelentette ki Vitézy Dávid (Vitézy Dáviddal Budapestért Egyesület-LMP – Magyarország Zöld Pártja) főpolgármester-jelölt kedden Budapesten, a Szépvölgyi úti HÉV-megálló mellett tartott sajtótájékoztatón. A tervezett két híd összekapcsolná a Duna két partján az Árpád híd és a Margit híd közötti területeket, és ezzel jelentős városszerkezeti hiányt pótolna – tudósít az MTI.
A budai hídfő a Szépvölgyi úti HÉV-megállónál, a Kolosy tér vonalában lenne, és a híd innen vezetne a Palatinus strand irányába, a másik híd pedig a margitszigeti Rózsakert vonalától a pesti oldalra, Dráva utca irányába vezetne – ismertette a politikus.
Véleménye szerint a beruházással biztosítható lenne a kerékpáros és gyalogos összeköttetés a Hősök tere és a Margitsziget között, illetve a budai oldal irányába. Ezzel pedig jelentősen tehermentesíteni lehetne a Margit híd jelenleg túlzsúfolt járdáját és kerékpársávját–- fűzte hozzá. Jelezte, hogy a Margit híd felújításakor jelentősen szélesítették a járdát, de ma már az sem elegendő a gyalogos és kerékpáros forgalom számára.
A hídpár megépítése reális elképzelés, a kivitelezése „nem annyira drága és nehéz”, ugyanakkor „új közlekedési kapcsolatok tömegét nyitná meg” – mondta Vitézy Dávid. Hozzátette, hogy a klímaneutrális, környezettudatos beruházást európai uniós forrásokból valósítaná meg.
A költségekről szólva példaként hozta fel, hogy Varsóban a közelmúltban hasonló, fél kilométer hosszú hidat adtak át, amely mintegy 11 milliárd forintból épült meg. Budapesten a tervezett két híd hasonló hosszúságú lenne, mert a szigettől a két partig a távolság egyaránt 230 méter, így a költségek is hasonlóan alakulnának számításai szerint.
Vitézy Dávid elmondta, hogy további helyszínekre is terveznek gyalogos és kerékpáros hidat: Soroksár és Csepel között, a Hajógyári-sziget és az Árpád híd között, valamint az óbudai gázgyár és a Hajógyári-sziget között.
Interjúnkat is olvashatja vele: