A kormány felülvizsgálta a gyorsforgalmi utak fejlesztése és üzemeltetése tárgyában kötött autópálya koncessziós szerződést, és – az extrém gazdasági környezetre is figyelemmel – a közlekedésbiztonság, a stabilitás, valamint a gazdaság fejlődésének biztosítása érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött.
„A költségvetés tehermentesítése érdekében tavaly számos beruházást leállítottak, illetve átütemeztek, ugyanakkor a gazdaság egyik legjelentősebb motorjának számító gyorsforgalmi közúti közlekedés folyamatos fejlődésének kiszámítható biztosítása céljából döntés született az M1 autópálya Budapest (M0 autóút) és Bicske közötti szakaszának három sávra történő bővítésének koncessziós kivitelezési körbe kerüléséről” – adta hírül közleményében a Kormányzati Tájékoztatási Központ. Az M1-es autópálya érintett szakaszának bővítése szükségszerű, az az országos úthálózat egyik legfontosabb szakasza, nélkülözhetetlen szerepe van a kelet-nyugati tranzit- és személy forgalom biztonságos lebonyolításában – tették hozzá.
„Az M1 autópálya Budapest (M0 autóút) és Bicske közötti szakasza közvetlenül kapcsolódik az M0-ás körgyűrűhöz, így a dél (M6, M5) és a kelet (M4, M3) felé irányuló tranzit forgalom is ezen halad keresztül, melyek együttesen már kimerítették az útszakaszok teljesítőképességét. A kivitelezés elhalasztása, elmaradása a Budapest felé tartó és azt elhagyó regionális, országos és nemzetközi forgalom állandó, súlyos akadályoztatását, ezzel együtt a baleseti statisztika jelentős romlását eredményezte volna” – írták a közleményben, arról azonban nem esett szó, hogy mikorra valósulhat meg a beruházás.