Belföld

Kormány: Nem történt vasúti mellékvonal-bezárás, csak “közlekedésimód-váltásra” került sor

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu

Valószínűleg az év magyarázatát produkálta a közlekedési tárca államtitkára, Ágh Péter fideszes képviselő, amikor Lázár János minisztertől az augusztusban bezárt tíz vasúti mellékvonal sorsáról érdeklődött Keresztes Lóránt LMP-s képviselő.

Eddig mindenki úgy tudta, hogy az érintett vonalakat (az ígéretek szerint egyelőre csak ideiglenesen) bezárták, ott a vasúti közlekedést felfüggesztették, ami ellen még fideszes polgármesterek is tiltakoztak. Így tudták az ott élők, az utasok és a vasutasok is. Kiderült, hogy mindenki rosszul tudta ezt.

A képviselő írásbeli kérdésére Lázár János megbízásából Ágh Péter válaszolt.

Mindenekelőtt szeretném leszögezni, hogy Magyarországon mellékvonal-bezárás nem történt. Ami az augusztusi döntést illeti, a Lázár János miniszter úr utasításának megfelelően tíz mellékvonalon közlekedésimód-váltásra került sor.Ennek lényege, hogy ezeken a vonalakon öreg vasúti kocsik helyett modern, klimatizált buszok viszik az utasokat. Az útvonalak régiek, az eszközök újak: állomástól állomásig gyorsan, kényelmesen és biztonságosan elviszünk mindenkit

– írta Ágh Péter, azonban az sem igaz, hogy ezzel gyors eljutást biztosítanak, mert több helyen jelentősen nő a menetidő, van ahol például 24 perccel.

A politikus szerint a „módváltással érintett vonalakon” az utasforgalom tekintetében 2018 és 2022 között jelentős visszaesés volt megfigyelhető, ezért nem ördögtől való az a gondolat, hogy 10-15 fő utazását ne vasúttal, hanem busszal oldják meg.

A végén Ágh megjegyezte, hogy idén év végén születhet döntés az érintett vonalak sorsáról, vagyis milyen közlekedési módot nyújtanak ott közszolgáltatásként.

Kapcsolódó
Piroskát, Nagyatád tram trainjét húsz év alatt negyedszer kellene megvédeni
Nem csak olyan vasúti személyvonalak álltak le augusztustól, ahol napi néhány vonat poroszkál: a tízezres Nagyatádot reggeltől estig 16 járat kötötte össze a szomszéd faluval, ahonnan Kaposvárra, Pécsre, Budapestre is jár IC, míg számos faluból ezen a vonalon jártak be a járási székhelyre szakorvoshoz, vásárolni, ügyeket intézni. Az elmúlt húsz évben negyedszer került veszélybe a járat sorsa: megnéztük a felfüggesztés előtti utolsó napot.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik