Valószínűleg az év magyarázatát produkálta a közlekedési tárca államtitkára, Ágh Péter fideszes képviselő, amikor Lázár János minisztertől az augusztusban bezárt tíz vasúti mellékvonal sorsáról érdeklődött Keresztes Lóránt LMP-s képviselő.
Eddig mindenki úgy tudta, hogy az érintett vonalakat (az ígéretek szerint egyelőre csak ideiglenesen) bezárták, ott a vasúti közlekedést felfüggesztették, ami ellen még fideszes polgármesterek is tiltakoztak. Így tudták az ott élők, az utasok és a vasutasok is. Kiderült, hogy mindenki rosszul tudta ezt.
A képviselő írásbeli kérdésére Lázár János megbízásából Ágh Péter válaszolt.
Mindenekelőtt szeretném leszögezni, hogy Magyarországon mellékvonal-bezárás nem történt. Ami az augusztusi döntést illeti, a Lázár János miniszter úr utasításának megfelelően tíz mellékvonalon
Ennek lényege, hogy ezeken a vonalakon öreg vasúti kocsik helyett modern, klimatizált buszok viszik az utasokat. Az útvonalak régiek, az eszközök újak: állomástól állomásig gyorsan, kényelmesen és biztonságosan elviszünk mindenkit
– írta Ágh Péter, azonban az sem igaz, hogy ezzel gyors eljutást biztosítanak, mert több helyen jelentősen nő a menetidő, van ahol például 24 perccel.
A politikus szerint a „módváltással érintett vonalakon” az utasforgalom tekintetében 2018 és 2022 között jelentős visszaesés volt megfigyelhető, ezért nem ördögtől való az a gondolat, hogy 10-15 fő utazását ne vasúttal, hanem busszal oldják meg.