Belföld

Vitézy Dávid: A MÁV jelenleg nem képes üzemeltetni a Szeged–Szabadka vonalat

Lázár János Facebook-oldala
Lázár János Facebook-oldala

„Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged–Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot – ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon” – állítja keddi Facebook-posztjában Vitézy Dávid.

A közlekedési szakértő két, „beszédes” Facebook-posztot tett ki egymás mellé, az egyiket korábban Lázár János osztotta meg, a másikat a Magyar Kerékpárosklub elnöke. Kürti Gábor egy hétfői Facebook-bejegyzésében azt mutatta meg, milyen zsúfoltság van reggelenként a fővárosba tartó lajosmizsei vonaton.

Forrás: Kürti Gábor Facebook-oldala

Mint írja, „a vonatomon ma is feleannyi, azaz egy kocsi volt, amin a hosszához képest eleve kevés két ajtópárból egy tönkrement. A túlzsúfolt folyosókon keresztül kellett mindenkinek átjutni a túlvégi ajtóig. Óriási szerencsém volt, hogy ma nem vittem a bringám. (…) Nem tudom, mi lesz a lajosmizsei vonallal, de elég vas már nem jut rá, és ami jut, az is az utolsókat rúgja.”

A korábbi közlekedésért felelős államtitkár szerint a Budapest–Lajosmizse vasútvonalon egy vágányon, 40 km/h sebességkorlátozás mellett óránkénti vonatokon is tolonganak az emberek, ráadásul „a közlekedési kormányzat még a meglévő járműveket is vidékre csoportosítja.”

Mindent elmond ez a történet az országos közlekedéspolitika helyzetéről: ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van, Budapesten és térségében, itt állítanak le minden vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat. És ennek kapcsán semmilyen helyi ellenállás nincs, Budapest vezetői közben arról elmélkednek, hogy talán jobb is, ha nem fejlődik az elővárosi vasút – miközben ezen a vonalon még a Budapest-bérletes utasok is szívnak most, nem csak az ingázók

– fejti ki a véleményét Vitézy.

Szerinte azt kellett volna tenni, hogy a közlekedési kormányzat beismeri: a magyar vasúti járműpark állapota nem teszi lehetővé az újranyílt délvidéki vonal részleges üzemeltetését, és az egészet rá kellene bízni a szerb vasútra.

Szégyen vagy sem, ez van – mi ezt is terveztük egy éve ilyenkor. Persze ettől még új járművek beszerzése szükséges lenne mihamarabb, de ez pénz és szándék esetén is évekig tartana – jelenleg pedig, úgy tűnik, egyik sincs meg

– zárja a posztját Vitézy Dávid.

Frissítünk! A MÁV cáfol, Vitézy igazol

A Szeged-Szabadka vonalra egyetlen járművet sem vezényeltek át a lajosmizsei vonalról. Az ott kialakult átmeneti zsúfoltság oka az, hogy a térségben a közelmúltban több jármű balesetezett, így a duplaszerelvény helyett kivételesen és ideiglenesen csak egy Uzsgyi motorvonat kiállítására volt mód, közölte a MÁV.

 

Vitézy Dávid ugyanakkor erre úgy reagált: a Szeged-Röszke vonalra vezényelt egyetlen motorvonat, a 416 015 pályaszámú a múlt héten hétfőn, kedden, szerdán és pénteken is a Budapest-Lajosmizse vonalon közlekedett, ahogy korábban a hónap nagy részében is. De ettől függetlenül is igaz, hogy ha dízel motorvonatból eddig se volt elég, akkor ha most elindítottak egy újabb szolgáltatást, akkor még annyi se jut az eddigi közszolgáltatás fenntartására, mint eddig – jegyezte meg.

Kapcsolódó
Lázár Jánossal a fedélzeten elindult az első Szeged-Szabadka járat
A menetidő viszont nagyon hosszú lesz a határellenőrzés miatt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik