Parlamenti napokon, ha késő estébe nyúlik az ülésezés, Lázár János már nem indul haza Hódmezővásárhelyre, Budapesten éjszakázik, orvosai tanácsára gyalog megy Budáról a Parlamentbe, írja a Blikk. A lapnak séta közben az építési és közlekedési miniszter azt mondta, derékfájós, ha teheti, napi 5-6 kilométert gyalogol, de a fővárosban nem biciklizik, mert
itt túl nagy a forgalom.
Hódmezővásárhelyen igen, ott jó a kerékpárút-hálózat. A fővárosi utak túl szűkek, hogy legyen rajtuk villamos, troli, busz, autó, gyalogos, roller, kerékpár, teszi hozzá Lázár János.
A biciklis közlekedést támogatni kell, de csak úgy, hogy a biciklisek ne legyenek veszélyben. Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek.
Noha a jobboldal elutasítja, eretnek gondolatnak tartja a dugódíjat, ő megoldásnak tartaná Budapesten, amit így magyaráz.
Számos eretnek gondolatom van. A saját gondolataimat képviselem.
Hódmezővásárhelyről Budapestre vonattal ritkán jár, autót használ, de fia sokat vonatozik, sokszor mesél is. A MÁV-ból naprakésznek tartja magát. Nagyra becsüli az ott dolgozó 57 ezer ember munkáját, a kirúgott vezetők miatt nem aggódik.
Politikai vezetőből, cégvezetőből mindig van. Az a kérdés, mozdonyvezető van-e.
Azt mondja, hogy az őt többször bíráló Vitézy Dávid kritikáira azért nem reagál, mert
Az interjúban szóba kerül a vasúti hálózat fejlesztése, a vasútvonalak esetleges magánkézbe adása, a közösségi közlekedés ára, a bezárt vasútvonalak felülvizsgálata, a magas benzinár, a rezsicsökkentés.
Sajnálja, hogy Csák János nem tudott együtt dolgozni L. Simon Lászlóval, akit kiváló embernek nevez, de megérti minisztertársa indoklását. Érdemben ebben az ügyben nem tud állást foglalni, mert nem látta a nemzetközi sajtófotó-kiállítást, nem tudja, való-e gyereknek.