Július végi indulása óta futószalagon érkeznek a videók Orbán Viktor TikTok-oldalára, ahol a miniszterelnök stábja olyan szenzitív információkat is megoszt a felhasználókkal, hogy mikor rúgott be a kormányfő utoljára.
A korábban a Megafon színeiben a kormánypropagandát erősítő, azóta onnan és a Fidelitasból is távozó Tóth Bettina egy videóban ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy elég különösen alakulnak a nézettségi adatok Orbán TikTok-oldalán, felmerült a gyanú, hogy a kormányfő esetleg vásárolja a nézettséget. Tóth ezt arra alapozta például, hogy a miniszterelnök egyik videójánál (ezen Orbánnak a Demográfiai Csúcson elmondott beszédrészletét örökítették meg) épp 10 milliónál járt a megtekintések száma, cserébe csak 500 lájk érkezett rá. De volt olyan eset is, hogy egy 2 milliónál is nagyobb megtekintést produkáló videónál másnapra már csak 100 ezres nézettséget jelzett az alkalmazás.
Az egykori megafonos influenszer szerint a hirtelen visszaesések arra utalnak, hogy a miniszterelnök videóihoz követőket, illetve nézettséget vásárolhattak, vagyis manipuláció történhetett, amit a TikTok rendszere később kiszűrt, azért esett be hirtelen a nézettség a töredékére.
Ezen információk birtokában a Média1 kérdésekkel fordult a miniszterelnök sajtófőnökéhez, akinél arról érdeklődtek, hogy mit szólnak a vádakhoz, igaz-e, hogy Orbán Viktor nézettséget vesz a TikTokon, továbbá hogy a miniszterelnök social media stábja milyen módszerekkel igyekszik a lehető legnagyobb nézettséget generálni a miniszterelnöknek, illetve költenek-e pénzt kifejezetten TikTokra.
Orbán Viktor sajtófőnöke, Havasi Bertalan tömören reagált a lap megkeresésére:
Ostobaságokkal nem fogalkozunk. Üdvözlettel: Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke.