Íme a MÁV közleménye:
„A cseh vasút területén október 1-jétől 13-ig, valamint október 25-től december 1-jéig éjszakánként pályafelújítási munkálatokat végeznek Přerov és Ostrava állomások között. A Metropol EuroNight (EN 476) és a Metropolitan EuroCity (EC 270) közlekedésében változásokat vezetnek be
A Metropol EuroNight (EN 476) ülőhelyes kocsikkal csak Břeclav állomásig közlekedik. A Nyugati pályaudvarról 17:29-kor induló Metropolitan EuroCity (EC 270) szintén csak Břeclavig közlekedik, mert a Metropol EuroNight (EN 476) vonatszerelvényét, vagyis a prágai hálókocsit, a berlini és varsói háló-, illetve fekvőkocsikat, továbbá a Břeclavig közlekedő ülőhelyes kocsikat ez a Metropolitan EuroCity (EC 270) továbbítja. Az esti utolsó Metropolitan EC-vel Prágába utazók részére Břeclavból 21:07-kor mentesítővonat indul, amely Prágába 0:19-kor érkezik. A berlini és varsói kocsicsoport Břeclavból módosított menetrend szerint, 22:02-kor indul tovább 456-os számú NightJet vonatként.
Azon utasok, akik a Metropol EN (EN 476) Prágába közlekedő 364-es számú hálókocsijába váltottak jegyet, de a kocsit továbbító, a Nyugati pályaudvarról 17:29-kor induló Metropolitan EC-t (EC 270) nem érik el, a Nyugati pályaudvarról 19:29-kor induló vonattal (EN 476) utazva Břeclav állomáson átszállhatnak a hálókocsiba.
A közlemény utolsó bekezdése annyira meghökkentő volt, hogy Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is késztetést érzett, hogy kommentárt írjon a MÁV Facebook-oldalán.
Sok tízezer forintba kerül egy fülke ezeken az éjszakai vonatokon, melyek Budapestet a német és a lengyel fővárossal kötik össze, én is használtam mindkettőt az elmúlt hónapokban. Tényleg az a MÁV hivatalos mondása az utasainak, hogy aludjanak a padon a breclavi állomáson? Ezt nem akarnám elhinni, ha nem olvasnám leírva
– írta Vitézy.
(A nyitóképen a debreceni vasútállomás váróterme látható.)