Belföld

Nem lehetett jegyet venni sem a vonatokra, sem a buszokra a neten

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu

Aki interneten vagy mobilapplikációs alkalmazáson keresztül venne jegyet a MÁV vagy BKK valamelyik járatára, azt a következő hibaüzenet fogadja: „Banki karbantartás miatt 9:45 és 16:15 között a SimplePay fizetési rendszerben rövid idejű kimaradások léphetnek fel. Megértését köszönjük!”

A malőr miatt Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is kiakadt.

Az egyik legforgalmasabb nyári hétvége Magyarországon és délutánig semmilyen online jegyváltási lehetőség nem működik, se a MÁV, se a BKK rendszereiben a Simple banki karbantartása miatt, ami a közlekedési cégeket is váratlanul érte a hirtelen kitett posztjaik tanúsága szerint. Itt lenne az ideje, hogy a közlekedési szolgáltatók végre kellő eréllyel lepjenek fel a piacot szinte monopóliumként uraló OTP-vel szemben, hisz az állandó Simple leállások és az egész fizetési rendszer mobilra kevéssé optimalizált felhasználói felülete vállalhatatlan színvonalú. Ráadásul ez nem egy zárt piac, létezik más fizetési szolgáltató is – nyilván olyan is, aki tudna ApplePay vagy GooglePay integrációt is

– írta Vitézy, aki szerint a közösségi közlekedés 24 órás szolgáltatás – ideje lenne olyan banki partnert találni, aki fel tud nőni ehhez.

Nem sokkal 14 óra után frissítette posztját azzal, hogy megkeresték az OTP-től és arról tájékoztatták hogy bár valóban volt ma karbantartás, a Simple fizetési szolgáltató útján az appban történő jegyváltás a BKK és a MÁV rendszerein is működik már és működött is ma.

Ez az utasok számára (így számomra is) nem derült ki, hisz a BKK azt írta a BudapestGo-ban, hogy “a bankkártyás fizetési lehetőség szünetel”, a MÁV pedig a saját felületein azt, hogy “javasoljuk, (…) halassza későbbre az online vásárlást, vagy automatánál, illetve pénztárnál vegye meg a jegyét.” – ezeket olvasva kevés utas fog kísérletezni, hogy hátha mégis működik, ismerve a Simple korábbi leállásait is. Nem véletlenül alakultak ki ma hosszú sorok a nagyobb állomások automatáinál, pénztárainál. Mindenesetre úgy tűnik, hogy a Simple valójában működött, de valahol nagyon félrement az OTP és a BKK, illetve a MÁV közötti kommunikáció. Az általános, a felhasználói felületre és a fizetési lehetőségekre vonatkozó megjegyzéseimet pedig ettől függetlenül fenntartom

– írta a kiegészítésben Vitézy.

Frissítünk!

Reagált lapunknak  SimplePay. Állításuk szerint lehettek fennakadások, de „zavartalanul üzemelt” az online jegyvásárlás.

„Zavartalanul üzemelt a SimplePay-en keresztüli online közlekedési jegyvásárlás egész szombat délelőtt, ellentétben az ezzel kapcsolatos, téves híradásokkal.

Rendszereinken keresztül minden szolgáltatás, így az online közlekedési jegyvásárlás is elérhető volt és e sorok írásakor is az – rendszereink karbantartása várhatóan ma 17:00 óráig reményeink szerint rendben befejeződik.

A félreértést az okozhatta, hogy a SimplePay már kedden hivatalosan értesítette minden partnerét arról, hogy szombaton 09:45 és 16:15 között karbantartási munkákat végzünk, és előfordulhat, hogy bár az nem része a tervezett munkálatoknak, de egyes szolgáltatásokban esetleg rövid időre fennakadások lehetnek.

A SimplePay a jövőben is transzparensen értesíteni fogja partnereit az ilyen eseményekről, hogy időben és előre tudjanak ezekről a szolgálattásaikat tovább javító tervezett munkálatokról” – írta a cég.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik