Az ALDI az értékesítésből kivont termékeknél több üzletében is érzékszervi kóstolást tartott és a termékeket megfelelőnek találta
– olvasható a Solutions Communications Kft. közleményében egy nappal azután, hogy 12 ezer liter tejet vont vissza az Aldi, miután rosszul lettek a vásárlók. A közleményben arról is írnak, hogy „az áruházlánc és a gyártó, a TOLNATEJ Zrt. külön-külön is vizsgálatot kezdeményeztek, illetve szorosan együttműködnek a kivizsgálás során, és tájékoztatják a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt a vizsgálatok eredményéről.”
Megjegyezték:
a gyártónál lefolytatott előzetes vizsgálat megállapítása szerint a termékek sem tisztítószerrel, sem semmilyen vegyszerrel vagy más anyaggal nem szennyeződhettek. A gyártási folyamat során kivett mintákat a TOLNATEJ Zrt. ismételten ellenőrizte, és a minták utólagos ellenőrzése is erre a megállapításra jutott. A TOLNATEJ Zrt. ezeket a mintákat a Nébih rendelkezésére bocsátotta. A gyártó az ALDI-üzletekbe visszavitt, problémásnak jelzett, bontatlan csomagolású termékeket haladéktalanul laborvizsgálatnak fogja alávetni.
A gyártó TOLNATEJ Zrt. 12 408 darabot szállított ebből a tételazonosítójú termékből az ALDI biatorbágyi központi raktárába, az ALDI üzletekben pedig 2023.08.05-ig közel 12 000 termék értékesítésre is került.
A piliscsabai fogyasztói panasz beérkezése, illetve az ezzel kapcsolatos sajtóhírek megjelenése előtt eladott mintegy 12 000 darab tejre egyetlen vásárlói reklamáció sem érkezett az áruházlánc ügyfélszolgálatára
– írja a közlemény.