Pár nappal a Bz motorvonat által okozott, utasok sérülését okozó hodászi baleset után a MÁV-Start és a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium arról döntött, hogy augusztus 1-jétől bezárnak tíz vasúti mellékvonalat – írta értesülései alapján a Közlekedő Tömeg Egyesület.
Úgy tudják, a következő vonalakról van szó:
- 38 Nagyatád – Somogyszob
- 47 Godisa – Komló
- 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc
- 89 Miskolc – Tiszaújváros
- 98 Abaújszántó – Hidasnémeti
- 103 Karcag – Tiszafüred
- 114 Mátészalka – Csenger
- 121 Mezőhegyes – Újszeged
- 125 Mezőhegyes – Battonya
- 146 Lakitelek –Kunszentmárton
Az egyesület döbbenetesnek tartja, hogy „a Gyurcsány– és Bajnai-kormányok által levezényelt vonalbezárási hullám után tizenöt évvel még mindig vasútvonalak bezárásában látja a jövőt az elődeihez hasonlóan csak megszorításokban gondolkozni képes kormány”. Hozzátették azt is, hogy
ismét sunyi módon, néhány nap alatt tervezik átverni a regionális vasúti közlekedés jelentős részének felszámolását – eddig csak a MátészalkaLeaks kérdésére ismerte el a vasúttársaság, »gondolkodás folyik« mellékvonalak »módváltásáról«. Minderre láthatóan kiváló ürügyet szolgáltatott a hodászi baleset.
A Közlekedő Tömeg arra is felhívta a figyelmet, hogy az említett mellékvonalak bezárásával kevesebb mint tíz jármű szabadul fel az országban, és szerintük a MÁV dízelüzemű vonalait sújtó krízis a fővonalakhoz képest jóval kevesebb pénzből is megoldható lenne, például a pályák karbantartásával, a járműállomány rendbe hozásával és használt járművek beszerzésével.