Belföld

Közlekedő Tömeg: Augusztustól bezárnak tíz vasúti mellékvonalat

Pár nappal a Bz motorvonat által okozott, utasok sérülését okozó hodászi baleset után a MÁV-Start és a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium arról döntött, hogy augusztus 1-jétől bezárnak tíz vasúti mellékvonalat – írta értesülései alapján a Közlekedő Tömeg Egyesület.

Úgy tudják, a következő vonalakról van szó:

  • 38 Nagyatád – Somogyszob
  • 47 Godisa – Komló
  • 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc
  • 89 Miskolc – Tiszaújváros
  • 98 Abaújszántó – Hidasnémeti
  • 103 Karcag – Tiszafüred
  • 114 Mátészalka – Csenger
  • 121 Mezőhegyes – Újszeged
  • 125 Mezőhegyes – Battonya
  • 146 Lakitelek –Kunszentmárton

Az egyesület döbbenetesnek tartja, hogy „a Gyurcsány– és Bajnai-kormányok által levezényelt vonalbezárási hullám után tizenöt évvel még mindig vasútvonalak bezárásában látja a jövőt az elődeihez hasonlóan csak megszorításokban gondolkozni képes kormány”. Hozzátették azt is, hogy

ismét sunyi módon, néhány nap alatt tervezik átverni a regionális vasúti közlekedés jelentős részének felszámolását – eddig csak a MátészalkaLeaks kérdésére ismerte el a vasúttársaság, »gondolkodás folyik« mellékvonalak »módváltásáról«. Minderre láthatóan kiváló ürügyet szolgáltatott a hodászi baleset.

A Közlekedő Tömeg arra is felhívta a figyelmet, hogy az említett mellékvonalak bezárásával kevesebb mint tíz jármű szabadul fel az országban, és szerintük a MÁV dízelüzemű vonalait sújtó krízis a fővonalakhoz képest jóval kevesebb pénzből is megoldható lenne, például a pályák karbantartásával, a járműállomány rendbe hozásával és használt járművek beszerzésével.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik