A távolsági forgalomban járó vonatoknak csak a negyedén van a leghatékonyabb klímaberendezés, ezt az arányt országos szinten valószínűleg a budapesti elővárosi járatok legalább 42 százalékra feljavítják
– közölte a MÁV a hvg360-nal. Továbbá jelezték: idén nyáron eddig a dél-balatoni Tópart InterCityken, valamint Kelet-Magyarországon a Békés Intercityken fordult elő többször, hogy az IC-kocsik műszaki hibája miatt nem InterCity-minőségű (tehát például légkondicionálás nélküli) kocsival tudták elindítani a vonatot.
A vasúttársaság hangsúlyozta, hogy régebbi beszerzésű, második generációs IC-kocsikon még modern klíma helyett csak légjavító berendezés van, ezek pedig 35 fok fölötti időben már nem tudják annyira lehűteni a levegőt, mint a modernebb változatok, ráadásul a nyarak egyre forróbbak, ezért aztán sokkal több utas tesz ilyenkor bejelentést arról, hogy a klíma nem, vagy rosszul működik – ismerték el.
A MÁV továbbá jelezte, hogy a céljuk a teljes flotta megújítása, az átfogó járműstratégiájukban már kizárólag légkondicionált járművek beszerzése szerepel, „e stratégia végrehajtását azonban csak a rendelkezésre álló források függvényében tudják megvalósítani”.