Semmilyen autósport nem állja meg a helyét közúton, ennek zárt pályán van a helye – mondta Giltner Attila, a Magyar Gyorsulási Szövetség elnökhelyettese az RTL-nek, utalva a szombatra virradóra történt, halálos kimenetelű Árpád hídi balesetre. A tragédia egy 26 éves kerékpáros halálát okozta, aki két sportautó valószínűsíthető veresenyzésének az áldozata lett. Mint megírtuk az egyik főszereplő egy 713 lóerős, 300 kilométer/órás végsebességre képes, 50 milliós Mercedest vezetett, melynek redszáma RACE-001 volt.
Közölte, a Gyorsulási Szövetségnél van egy mondás, a sas nem vadszik a légyre, vagyis egy 600 lóerős autóval nem kergetnek 200 lóerős autókat. Hozzátette, ez nem jelenti azt, hogy egy nagy teljesítményű autó ne lenne a közutakra való, hiszen azzal is be lehet tartani a közlekedési szabályokat.
Ugyanakkor beszélt arról is, hogy bizonyos autómárkák tőlünk nyugatra már vezetéstechnikai tréningek mellett adják át az autókat. Giltner szerint lehetne egy olyan kezdeményezés, hogy bizonyos lóerő felett vezetéstechnikai tréninget kapjanak a sofőrök.
A szövetségi vezető a baleset körülményeiről szólva azt mondta,
vagy technikai probléma, vagy útprobléma, vagy valami más történhetett, ami miatt a sofőr elveszítette az irányítást a 600 lóerős autó felett, mert ezek a járművek tele vannak biztonsági eszközökkel.
Mint arról korábban beszámoltunk, egy igazságügyi szakértő szerint az autós 130–150 kilométer/órás sebességgel száguldozhatott, mielőtt átszakította a szalagkorlátot, ahol épp a szerencsétlenül járt kerékpáros tekert.