Balásy Gyula idén jogi eszközökkel tiltotta meg a Marketing&Media magazinnak, hogy szerepeltesse őt a top50 legbefolyásosabb médiavezetők listáján – írja a Media1. A szóban forgó listán Balásy tavaly az 5. volt.
A Media1 információi szerint a Marketing&Media levelet kapott nem sokkal az újság nyomdába küldése előtt Balásy Gyulától, aki jogi eszközökkel megtiltotta a szaklap számára, hogy szerepeltessék őt a top50 legbefolyásosabb médiavezetők toplistáján. A lap eleget tett a kérésnek. Simon Krisztián főszerkesztő elmondta, valóban kaptak megkeresést Balásytól, majd ügyvédi tanácsra úgy döntöttek, hogy megelőzve egy hosszadalmas és bizonytalan kimenetelű bírósági pert, inkább kiveszik őt a befolyásos médiások listájáról.
Simon Krisztián hozzátette, nem akartak úgy járni, mint korábban a Forbes, amelyet egy másik vállalkozó az utcai standokról rendeltetett vissza bírósági úton, amiért szerepeltették őt a leggazdagabb magyarok toplistáján.
Balásy az elmúlt években lett az állami reklámköltések kizárólagos kezelője a New Land Media tulajdonosaként, így hatalmas összegek folynak át a cégbirodalmán, és egy jelentős hányad ott is marad a Balásy-cégek számláján. Az állami kommunikációval foglalkozó cégeinek 44 milliárd forintos adózott nyeresége volt 2016 óta. Csak tavaly 10 milliárd forint hasznot hoztak a propagandagyártásban utazó Balásy-vállalkozások, a New Land Media és a Lounge Design.
Hozzá, illetve cégéhez köthető a Stop Soros, vagy az Állítsuk meg Brüsszel-t- kampány is.
Balásy Gyula nemrég egy balatoni autóversenyen futott bele a 444.hu kamerájába. A videóból többek között kiderül, hogy Balásy, miután elromlott a Ferrarija, végül Lamborghinivel vett részt a versenyen. Arra a kérdésre, hogy a sikerhez kellenek-e politikai kapcsolatok, azt válaszolta: Nem, dehogyis.