Belföld

Megkérdezték Orbán Viktort, miért nem válaszolnak miniszterei a képviselői kérdésekre

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu
Államtitkára válaszolt egy elég sokatmondó irománnyal, Ctrl+C/Ctrl+V válaszok sokaságával.

Miért nem válaszolnak a magyar kormány miniszterei a feltett kérdésekre?

Oláh Lajos ezzel a címmel nyújtott be írásbeli választ igénylő kérdést Orbán Viktor miniszterelnöknek. A DK politikusa megelégelte, hogy hiába nyújt be kérdést a miniszterekhez, sokszor nem kap érdemi választ. Az ellenzéki politikus kigyűjtött néhány olyan példát a kormányfőnek, amelyeknél szerinte a válaszadást megkerülték, illetve rákérdezett arra is, mi Orbán Viktor személyes véleménye arról, hogy kormánya miniszterei nem hajlandóak válaszolni az írásban feltett kérdésekre.

Bár több kérdésnek semmi köze nem volt az energiaügyekhez, a  miniszterelnök helyett feladat- és hatáskör szerinti illetékességből — Lantos Csaba miniszter megbízásából — Koncz Zsófia válaszolt. Az államtitkár a konkrét kérdésre azt felelte, hogy ez a mostani gyakorlat teljesen jogszerű, az Országgyűlésről szóló törvény 42. §-ában foglaltak szerint.

Képviselő úr írásbeli kérdést intézhet a magyar kormány minisztereihez, akik válaszadási kötelezettségüknek a jogszabályban foglaltak szerint maradéktalanul eleget tesznek.

Ahogy Oláh Lajos, Koncz Zsófia is kigyűjtötte, a kérdésekre milyen válaszok születtek. Jelezte, azokat a tárcák továbbra is fenntartják. Bár a két politikus külön-külön tette közzé azokat, mivel elég árulkodó, egymás mellé állítottuk a kérdéseket (K) és a válaszokat (V), így ugyanis valóban nagyon jól látszik, hogy a minisztériumok előszeretettel adnak konkrét kérdésekre is sablonválaszt Ctrl+C/Ctrl+V parlamenti irományaikban.

K. Mekkora energiaigénnyel kalkulál a Minisztérium maximális üzemmód mellett a jelenleg már Magyarországon működő akkumulátorgyártó cégek esetében, továbbá azon akkumulátorgyárak esetében, melyekkel a kormány tárgyalásokat folytat a jövőbeli magyarországi beruházásokról?
V. A magyar kormánynak általánosságban van egy határozott elvárása minden beruházással kapcsolatosan: a legszigorúbb környezetvédelmi és biztonsági szabályokat kell betartani. Ennek megfelelően akkumulátorgyárat is akkor szabad építeni, hogyha a gyár ezeket a szabályokat betartja.

K. Mekkora vízigénnyel kalkulál a Minisztérium maximális üzemmód mellett a jelenleg már Magyarországon működő akkumulátorgyártó cégek esetében, továbbá azon akkumulátorgyárak esetében, melyekkel a kormány tárgyalásokat folytat a jövőbeli magyarországi beruházásokról?
V. A magyar kormánynak általánosságban van egy határozott elvárása minden beruházással kapcsolatosan: a legszigorúbb környezetvédelmi és biztonsági szabályokat kell betartani. Ennek megfelelően akkumulátorgyárat is akkor szabad építeni, hogyha a gyár ezeket a szabályokat betartja.

K. A Magyarországon épülő akkumulátorgyárak, különös tekintettel a debreceni gyárra milyen hűtési rendszert kíván használni?
V. A magyar kormánynak általánosságban van egy határozott elvárása minden beruházással kapcsolatosan: a legszigorúbb környezetvédelmi és biztonsági szabályokat kell betartani. Ennek megfelelően akkumulátorgyárat is akkor szabad építeni, hogyha a gyár ezeket a szabályokat betartja.

K. A debreceni akkumulátorgyár milyen szennyvíztisztítási technikát kíván használni (Biológia/ülepítéses vagy Biológia/membrán-szeparáció), és abból milyen minőségű tisztított víz lesz?
V. A magyar kormánynak általánosságban van egy határozott elvárása minden beruházással kapcsolatosan: a legszigorúbb környezetvédelmi és biztonsági szabályokat kell betartani. Ennek megfelelően akkumulátorgyárat is akkor szabad építeni, hogyha a gyár ezeket a szabályokat betartja.

K. Előírta az illetékes hatóság a CATL debreceni akkumulátorgyár számára, hogy a működés megkezdésétől milyen adatokat, méréseket kell rendszeresen nyilvánosságra hoznia a jövőben?
V. A magyar kormánynak általánosságban van egy határozott elvárása minden beruházással kapcsolatosan: a legszigorúbb környezetvédelmi és biztonsági szabályokat kell betartani. Ennek megfelelően akkumulátorgyárat is akkor szabad építeni, hogyha a gyár ezeket a szabályokat betartja.

K. Mekkora vízfelhasználásra kapott engedélyt a CATL debreceni akkumulátorgyára?
V. A magyar kormánynak általánosságban van egy határozott elvárása minden beruházással kapcsolatosan: a legszigorúbb környezetvédelmi és biztonsági szabályokat kell betartani. Ennek megfelelően akkumulátorgyárat is akkor szabad építeni, hogyha a gyár ezeket a szabályokat betartja.

K. Hogyan kívánják elvezetni a CATL debreceni akkumulátorgyárban termelődő ipari szennyvizet?
V. A magyar kormánynak általánosságban van egy határozott elvárása minden beruházással kapcsolatosan: a legszigorúbb környezetvédelmi és biztonsági szabályokat kell betartani. Ennek megfelelően akkumulátorgyárat is akkor szabad építeni, hogyha a gyár ezeket a szabályokat betartja.

K. Hány nap betegszabadságot vettek igénybe munkavállalók 2022-ben a parlagfű által okozott allergiás megbetegedések miatt?
V. A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő adatai alapján a járóbeteg-szakellátás és gondozás keretében kezelt, parlagfű érzékenységgel összefüggésbe hozható BNO kódon jelentett betegek száma 2009-től vizsgálva folyamatosan csökkenő tendenciát mutat.

K. Hányan szenvedtek parlagfű-allergiától 2022-ben Magyarországon?
V. A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő adatai alapján a járóbeteg-szakellátás és gondozás keretében kezelt, parlagfű érzékenységgel összefüggésbe hozható BNO kódon jelentett betegek száma 2009-től vizsgálva folyamatosan csökkenő tendenciát mutat.

K. Hányan fordultak az állami egészségügyhöz parlagfű-allergiával kapcsolatban a 2022-es évben?
V. A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő adatai alapján a járóbeteg-szakellátás és gondozás keretében kezelt, parlagfű érzékenységgel összefüggésbe hozható BNO kódon jelentett betegek száma 2009-től vizsgálva folyamatosan csökkenő tendenciát mutat.

K. Hogy áll a Magyarország MI Stratégiájában kitűzött, 2030-ig megvalósítandó cél teljesülése, miszerint az ügyintézés 60%-a elektronikusan, önkiszolgáló módon történik majd a jövőben?
V. A 2020-ban elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia ún , élő” stratégia, 2030-ig megfogalmazott hosszútávú célokkal és 2025-ig szóló intézkedési tervvel. A stratégia ,élő” jellegéből következik az, hogy a Kormány a hazai, és nemzetközi fórumokon való rendszeres részvétellel és az érintett piaci szervezetekkel valamint az akadémiai szférával való rendszeres konzultáció révén folyamatosan nyomon követi az aktuális trendek alakulását, és ennek fényében vizsgálja az elfogadott stratégiai dokumentum tényleges megvalósulását.

K. Hogy áll a Magyarország MI Stratégiájában kitűzött, 2030-ig megvalósítandó cél teljesülése, miszerint 2,5 millió állampolgár részesül a jövőben MI támogatott oktatásban?
V. A 2020-ban elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia ún , élő” stratégia, 2030-ig megfogalmazott hosszútávú célokkal és 2025-ig szóló intézkedési tervvel. A stratégia , élő” jellegéből következik az, hogy a Kormány a hazai, és nemzetközi fórumokon való rendszeres részvétellel és az érintett piaci szervezetekkel valamint az akadémiai szférával való rendszeres konzultáció révén folyamatosan nyomon követi az aktuális trendek alakulását, és ennek fényében vizsgálja az elfogadott stratégiai dokumentum tényleges megvalósulását.

K. Hogy áll a Magyarország MI Stratégiájában kitűzött, 2030-ig megvalósítandó cél teljesülése, miszerint a megújuló energiatermelés menetrendezése 70%-ban okos technológiával fog megvalósulni?
V. A 2020-ban elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia ún , élő” stratégia, 2030-ig megfogalmazott hosszútávú célokkal és 2025-ig szóló intézkedési tervvel. A stratégia , élő” jellegéből következik az, hogy a Kormány a hazai, és nemzetközi fórumokon való rendszeres részvétellel és az érintett piaci szervezetekkel valamint az akadémiai szférával való rendszeres konzultáció révén folyamatosan nyomon követi az aktuális trendek alakulását, és ennek fényében vizsgálja az elfogadott stratégiai dokumentum tényleges megvalósulását.

K. Hogy áll a Magyarország MI Stratégiájában kitűzött, 2030-ig megvalósítandó cél teljesülése, miszerint Magyarország lesz az első számú európai központja az autonóm járművek fejlesztésének és tesztelésének?
V. A 2020-ban elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia ún , élő” stratégia, 2030-ig megfogalmazott hosszútávú célokkal és 2025-ig szóló intézkedési tervvel. A stratégia , élő” jellegéből következik az, hogy a Kormány a hazai, és nemzetközi fórumokon való rendszeres részvétellel és az érintett piaci szervezetekkel valamint az akadémiai szférával való rendszeres konzultáció révén folyamatosan nyomon követi az aktuális trendek alakulását, és ennek fényében vizsgálja az elfogadott stratégiai dokumentum tényleges megvalósulását.

K. Hogy áll a Magyarország MI Stratégiájában kitűzött, 2030-ig megvalósítandó cél teljesülése, miszerint az MI beépül az egészségügyi ellátórendszerbe, és az integrálódó digitális egészségügyi rendszeren keresztül 3 millió állampolgár kap a jövőben MI-re épülő korszerű szolgáltatásokat?
V. A 2020-ban elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia ún , élő” stratégia, 2030-ig megfogalmazott hosszútávú célokkal és 2025-ig szóló intézkedési tervvel. A stratégia , élő” jellegéből következik az, hogy a Kormány a hazai, és nemzetközi fórumokon való rendszeres részvétellel és az érintett piaci szervezetekkel valamint az akadémiai szférával való rendszeres konzultáció révén folyamatosan nyomon követi az aktuális trendek alakulását, és ennek fényében vizsgálja az elfogadott stratégiai dokumentum tényleges megvalósulását.

K. Hogy áll a Magyarország MI Stratégiájában kitűzött, 2030-ig megvalósítandó cél teljesülése, miszerint 32%-kal csökkentik az ammónia-kibocsátást az agráriumban adat alapú rendszerek használatának köszönhetően?
V. A 2020-ban elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia ún , élő” stratégia, 2030-ig megfogalmazott hosszútávú célokkal és 2025-ig szóló intézkedési tervvel. A stratégia , élő” jellegéből következik az, hogy a Kormány a hazai, és nemzetközi fórumokon való rendszeres részvétellel és az érintett piaci szervezetekkel valamint az akadémiai szférával való rendszeres konzultáció révén folyamatosan nyomon követi az aktuális trendek alakulását, és ennek fényében vizsgálja az elfogadott stratégiai dokumentum tényleges megvalósulását.

K. Hogy áll a Magyarország MI Stratégiájában kitűzött, 2030-ig megvalósítandó cél teljesülése, miszerint 2 millió állampolgár aktívan részt fog venni a jövőben saját adatainak gondozásában, felhasználásában adattárca segítségével? 
V. A 2020-ban elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia ún , élő” stratégia, 2030-ig megfogalmazott hosszútávú célokkal és 2025-ig szóló intézkedési tervvel. A stratégia , élő” jellegéből következik az, hogy a Kormány a hazai, és nemzetközi fórumokon való rendszeres részvétellel és az érintett piaci szervezetekkel valamint az akadémiai szférával való rendszeres konzultáció révén folyamatosan nyomon követi az aktuális trendek alakulását, és ennek fényében vizsgálja az elfogadott stratégiai dokumentum tényleges megvalósulását.

K. Hogy áll a Magyarország MI Stratégiájában kitűzött, 2030-ig megvalósítandó cél teljesülése, miszerint 26%-os átlagos termelékenységnövekedést fognak elérni a magyar vállalati szektorban 2020-hoz képest (egy foglalkoztatottra jutó bruttó hozzáadott érték emelése)?
V. A 2020-ban elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia ún , élő” stratégia, 2030-ig megfogalmazott hosszútávú célokkal és 2025-ig szóló intézkedési tervvel. A stratégia , élő” jellegéből következik az, hogy a Kormány a hazai, és nemzetközi fórumokon való rendszeres részvétellel és az érintett piaci szervezetekkel valamint az akadémiai szférával való rendszeres konzultáció révén folyamatosan nyomon követi az aktuális trendek alakulását, és ennek fényében vizsgálja az elfogadott stratégiai dokumentum tényleges megvalósulását.

K. Hogy áll a Magyarország MI Stratégiájában kitűzött, 2030-ig megvalósítandó cél teljesülése, miszerint 15%-os MI indukálta GDP-növekményt és régiós átlagot meghaladó MI adaptációt fognak elérni?
V. A 2020-ban elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia ún , élő” stratégia, 2030-ig megfogalmazott hosszútávú célokkal és 2025-ig szóló intézkedési tervvel. A stratégia , élő” jellegéből következik az, hogy a Kormány a hazai, és nemzetközi fórumokon való rendszeres részvétellel és az érintett piaci szervezetekkel valamint az akadémiai szférával való rendszeres konzultáció révén folyamatosan nyomon követi az aktuális trendek alakulását, és ennek fényében vizsgálja az elfogadott stratégiai dokumentum tényleges megvalósulását.

K. Hogy áll a Magyarország MI Stratégiájában kitűzött, 2030-ig megvalósítandó cél teljesülése, miszerint 1 millió állampolgár fog a munkakör vagy munkahelyváltás következtében új, magasabb
hozzáadott értékű munkát végezni MI támogatott munkakörben?
V. A 2020-ban elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia ún , élő” stratégia, 2030-ig megfogalmazott hosszútávú célokkal és 2025-ig szóló intézkedési tervvel. A stratégia , élő” jellegéből következik az, hogy a Kormány a hazai, és nemzetközi fórumokon való rendszeres részvétellel és az érintett piaci szervezetekkel valamint az akadémiai szférával való rendszeres konzultáció révén folyamatosan nyomon követi az aktuális trendek alakulását, és ennek fényében vizsgálja az elfogadott stratégiai dokumentum tényleges megvalósulását.

K. A Minisztérium részéről mi az elvárás a lakossági megkeresések megválaszolására, illetve mely jogszabály és hogyan rendelkezik a válaszadás határidejével kapcsolatosan?
V. Az MVM Zrt. mindent megtesz annak érdekében, hogy maradéktalanul megfeleljen a felhasználói igényeknek, ügyfelei a lehető leggyorsabban elintézhessék szolgáltatásokkal kapcsolatos teendőiket.

K. Mekkora vízigénnyel kalkulál a Minisztérium maximális üzemmód mellett a jelenleg már Magyarországon működő akkumulátorgyártó cégek esetében, továbbá azon akkumulátorgyárak esetében, melyekkel a kormány tárgyalásokat folytat a jövőbeli magyarországi beruházásokról?
V. A magyar kormánynak általánosságban van egy határozott elvárása minden beruházással kapcsolatosan. A legszigorúbb környezetvédelmi szabályokat kell betartani. Úgyhogy akkumulátorgyárat is akkor szabad építeni, hogyha a gyár a legszigorúbb környezetvédelmi szabályokat betartja. Ezeket a szabályokat nemcsak ellenőrizzük, hanem be is tartatjuk.

K. Mekkora energiaigénnyel kalkulál a Minisztérium maximális üzemmód mellett a jelenleg már Magyarországon működő akkumulátorgyártó cégek esetében, továbbá azon akkumulátorgyárak esetében, melyekkel a kormány tárgyalásokat folytat a jövőbeli magyarországi beruházásokról? 
V. A Magyar Kormánynak általánosságban van egy határozott elvárása minden beruházással kapcsolatosan: a legszigorúbb környezetvédelmi és biztonsági szabályokat kell betartani. Ennek megfelelően akkumulátorgyárat is akkor szabad építeni, hogyha a gyár ezeket a szabályokat betartja.

K. Mi indokolja a határidő utolsó pillanatban történő módosítását?
V. Magyarország Kormánya elkötelezett a fenntartható fejlődés mellett. A Kormány elsődleges stratégiai célja a fenntartható rendszerek működtetése a magyar családok egészségének és életminőségének védelme érdekében.

K. Önök terveznek-e ehhez hasonló lépést?
V. Magyarország Kormánya elkötelezett a fenntartható fejlődés mellett. A Kormány elsődleges stratégiai célja a fenntartható rendszerek működtetése a magyar családok egészségének és életminőségének védelme érdekében.

K. Hogyan állnak az egyeztetések az aligai sétány újraparcellázásáról, beépítéséről az önkormányzat és a beruházó között?
V. A Kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy a Balaton természeti és turisztikai értékei ne sérüljenek és az állampolgárok Balatonhoz jutása biztosított legyen. Célunk a kérdésben továbbra is az, hogy csak olyan fejlesztés valósulhasson meg ezen a területen, ami a helyi közösség érdekeivel is összeegyeztethető.

K. Mennyi KATÁ-s adózót tartottak nyilván Erzsébet- és Terézvárosban 2021. december 31-én?
V. Az elfogadott kisadózó vállalkozók tételes adója (kata) továbbra is kevés adminisztrációval járó, kedvezményes, alacsony adózást biztosít a lakossági szolgáltatásokat nyújtó kisvállalkozásoknak.

K. Mennyi KATÁ-s adózót tartanak nyilván Erzsébet- és Terézvárosban 2022. december 31-én?
V. Az elfogadott kisadózó vállalkozók tételes adója (kata) továbbra is kevés adminisztrációval járó, kedvezményes, alacsony adózást biztosít a lakossági szolgáltatásokat nyújtó kisvállalkozásoknak.

K. Mennyi KATÁ-s adózót tartottak nyilván országosan 2021. december 31-én megyei bontásban?
V. Az elfogadott kisadózó vállalkozók tételes adója (kata) továbbra is kevés adminisztrációval járó, kedvezményes, alacsony adózást biztosít a lakossági szolgáltatásokat nyújtó kisvállalkozásoknak.

K. Mennyi KATÁ-s adózót tartanak nyilván országosan 2022. december 31-én megyei bontásban?
V. Az elfogadott kisadózó vállalkozók tételes adója (kata) továbbra is kevés adminisztrációval járó, kedvezményes, alacsony adózást biztosít a lakossági szolgáltatásokat nyújtó kisvállalkozásoknak.

K. Ön szerint mélyíti és erősíti Magyarország jogállamisági státuszát a következő eset?
V. A vonatkozó jogszabályi környezetre tekintettel a beruházó minden további, az építéshez szükséges engedéllyel rendelkezik, az újabb peres eljárásban a Pécsi Törvényszék eddig valamennyi azonnali jogvédelem elrendelésére vonatkozó keresetet elutasított és a tárgyalást 2023. május 24. napjára ítélethirdetésre elhalasztotta.

K. Hol marad a napelemes pályázatok állami támogatása?
V. Magyarország energiamixében a nagy mennyiségű, ma már több mint 4600 megawattnyi napelem működik. 2023. Március 1-jei adatok szerint több mint 185 ezer darab háztartási méretű naperőmű termelt villamos energiát, összesen 1632 megawatt beépített teljesítménnyel. Ha valaki akkumulátort tesz a naperőműve mellé, az ma is bármikor beadhatja az igényét, és azt fogadjuk, mert az gyakorlatilag azt biztosítja, hogy nem fogja a hálózatot terhelni.

K. Hogyan lehet egy olyan engedélyt két nap alatt kiadni, amivel újabb part menti területeket zárhatnak el és még a helyi építési szabályokkal is ellentétes?
V. A vonatkozó jogszabályi környezetre tekintettel a beruházó minden további, az építéshez szükséges engedéllyel rendelkezik, az újabb peres eljárásban a Pécsi Törvényszék eddig valamennyi azonnali jogvédelem elrendelésére vonatkozó keresetet elutasított és a tárgyalást 2023. május 24. napjára ítélethirdetésre elhalasztotta.

K. Kik vesznek részt abban a társadalmi egyeztetésben, amit a magyar kormány a finn-svéd NATO-csatlakozásról folytat?
V. A társadalmi egyeztetés eredménye a jogszabályban meghatározott módon nyilvános.

K. Kíván-e a kormány közbelépni, hogy az aligai sétány ne vesszen el, továbbá, hogy az új parcellázás után is teljes szakaszában hozzáférhető legyen?
V. A Kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy a Balaton természeti és turisztikai értékei ne sérüljenek és az állampolgárok Balatonhoz jutása biztosított legyen. Célunk a kérdésben továbbra is az, hogy csak olyan fejlesztés valósulhasson meg ezen a területen, ami a helyi közösség érdekeivel is összeegyeztethető.

K. Mi indokolja a győri Ipari Park további 400 hektáros bővítését?
V. A Győri Ipari Park a régió gazdaságának motorja, ezért bővítése fontos a város pozícióinak megtartása és további fejlesztése érdekében. Győr környékén mára beteltek az iparfejlesztésre alkalmas területek, azonban az átminősítés lehetővé teszi, hogy komoly szándék esetén további beruházások települhessenek a városba, s ezáltal újabb munkahelyek jöhessenek létre.

K. A kormányzati megszorítások mennyiben érintik a Liget Budapest Projekt terveit?
V. A Kormány minden Liget Budapest Projekttel kapcsolatos döntését végrehajtotta.

K. A kormányzati megszorítások mennyiben érintik az Állatorvosi Egyetem bővítését?
V. A Kormány stratégia célja az Állatorvosi Egyetem hosszú távú fejlesztése a fenntartó Kuratóriummal együttműködésben.

K. Mikor és mekkora nyugdíjemeléssel kívánja a kormány kompenzálni a jelenlegi inflációt?
V. A polgári kormány elkötelezett a nyugdíjak értékmegőrzése mellett, felelős gazdaságpolitikát folytat, betarthatatlan ígéretek helyett olyan döntéseket hoz, amelyek az adott gazdasági helyzetben biztonsággal teljesíthetők.

K. Adjon tájékoztatást kerületi bontásban, Budapesten hány nyugdíjas kényszerül megélni a minimálbér összegénél alacsonyabb nyugdíjból?
V. A polgári kormány elkötelezett a nyugdíjak értékmegőrzése mellett, felelős gazdaságpolitikát folytat, betarthatatlan ígéretek helyett olyan döntéseket hoz, amelyek az adott gazdasági helyzetben biztonsággal teljesíthetők.

K. Adjon tájékoztatást kerületi bontásban, Budapesten hány nyugdíjas kényszerül megélni 60 000 forintnál alacsonyabb nyugdíjból havonta?
V. A polgári kormány elkötelezett a nyugdíjak értékmegőrzése mellett, felelős gazdaságpolitikát folytat, betarthatatlan ígéretek helyett olyan döntéseket hoz, amelyek az adott gazdasági helyzetben biztonsággal teljesíthetők.

K. Hányan fordultak az állami egészségügyhöz parlagfű- allergiával kapcsolatban a 2021-es évben?
V. A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő adatai alapján a járóbeteg-szakellátás és gondozás keretében kezelt, parlagfű érzékenységgel összefüggésbe hozható BNO
kódon jelentett betegek száma 2009-től vizsgálva folyamatosan csökkenő tendenciát mutat.

K. Hányan szenvednek parlagfű-allergiától ma Magyarországon?
V. A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő adatai alapján a járóbeteg-szakellátás és gondozás keretében kezelt, parlagfű érzékenységgel összefüggésbe hozható BNO kódon jelentett betegek száma 2009-től vizsgálva folyamatosan csökkenő tendenciát mutat.

K. A Kormány milyen kollégiumi férőhelybővítést tervez az elkövetkezendő 4-5 évben?
V. A Kormány célja a hallgatók lakhatási körülményeinek javítása, ezáltal a magyar felsőoktatás — hazai és — nemzetközi elismertségének, az intézmények versenyképességének a javítása.

K. Adjon tájékoztatást az erzsébet- és terézvárosi Covid-19 statisztikákról.
V. A járvány tartósan kedvező lefolyására tekintettel, a járvány intenzív szakaszára létrehozott koronavirus.gov.hu honlap január 1-jével megszűnt.

K. Miért nem támogatja a kormány az egyszerű plug-in napelemes rendszerek lakossági használatát a takarékos energiafelhasználás érdekében?
V. Magyarország energiamixében a nagy mennyiségű, ma már több mint 4600 megawattnyi napelem működik. 2023. március 1-jei adatok szerint több mint 185 ezer darab háztartási méretű naperőmű termelt villamos energiát, összesen 1632 megawatt beépített teljesítménnyel. Ha valaki akkumulátort tesz a naperőműve mellé, az ma is bármikor beadhatja az igényét, és azt fogadjuk, mert az gyakorlatilag azt biztosítja, hogy nem fogja a hálózatot terhelni.

K. Mi az akadálya annak, hogy a kormányzat megteremtse a jogszabályi háttért ahhoz, hogy a megújuló energiát Magyarországon ne csak a megtermelés helyszínén lehessen felhasználni, hanem az ország más területein is? 
V. A kérdésben említett villamosenergia-megosztást és felhasználást hatályos törvény szabályozza. A megújuló energiaforrások mellett tartalékkapacitásokra is szükség van, amelyek akkor is megtermelik az energiát, amikor nem fúj a szél vagy nem süt a nap. Az időjárásfüggő megújuló források kiegyenlítése nagy mennyiségű konvencionális erőművet igényel.

K. Mi a minisztérium álláspontja a Déli pályaudvar alagútja feletti hegyoldal ügyében? 
V. A MÁV Zrt. a vasúti közlekedés biztonságának garantálása érdekében a rézsűt rendszeresen ellenőrzi. Az eredeti állapot helyreállítása érdekében a szükséges lépéseket megtette.

K. Milyen források állnak rendelkezésre 2022-ben a MÁV Zrt. részére a parlagfű elleni védekezésre, továbbá számításaik alapján mekkora földterület parlagfű-mentesítésére elegendő ez a forrás?
V. Az utasforgalom, azon belül is az idegenforgalom szempontjából kiemelt jelentőségű vonalszakaszok, állomási zöldterületek gondozására kéthetes gyakorisággal kerül sor. A megállóhelyek, állomások környékének gyommentesítését kézi és gépi kaszálással, a vegetációs időszak idején öt alkalommal, egy hetes intervallumban, időzítetten végzik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik