A Miniszterelnöki Kabinetiroda az Átlátszó összesítése szerint 19,6 milliárd forintot költött el 2022-ben társadalmi célúnak nevezett médiakampányokra. Ebből messze a legtöbb – több mint ötmilliárd – az úgynevezett „gyermekvédelmi népszavazás” homofób kampányára ment el. Ez volt az a referendum, amelyet az országgyűlési választásokkal egy napon, tavaly április 3-án tartottak meg, ám végül mind a négy kérdésben érvénytelennek bizonyult.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda 2022-es reklámköltései kampányonként időrendi sorrendben az alábbiak szerint alakult:
- Magyarország előre megy, nem hátra 1 839 042 330 Ft
- SZJA mentesség 976 406 120 Ft
- Minimálbér 963 987 500 Ft
- Otthonteremtés 974 406 213 Ft
- Gyermekvédelmi népszavazás 5 176 824 785 Ft
- Magyar Falu 203 765 625 Ft
- Szép kártya 980 433 366 Ft
- Társadalmi célú reklám (TCR) kampány 2 297 223 326 Ft
- Őrizzük meg Magyarország biztonságát 2 023 734 843 Ft
- A béke a háborús infláció ellenszere 2 053 173 176 Ft
- Háborúban összefogásra van szükség 2 050 387 153 Ft
A politikai kampányokhoz köthető reklámokból összesen 16,6 milliárd forint ment a kormánymédiához, vagyis ezek a pénzek leginkább a KESMA lapjaiban és a TV2-nél hasznosultak, de az összegből jutott a többek között a Népszavának, a Blikknek, az ATV-nek és valamennyi még az RTL-nek is.
2022-ben nemcsak az eddig ismert New Land Media Kft.-vel szerződött a minisztérium, hanem a szintén Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó Moonlight Event Kft. (ma már Lounge Event Kft.) is képbe került – írja a lap.