Belföld

Így alakulhat át a budapesti közlekedés

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu

Jelenleg átlagosan egy ember meghal hetente közlekedési balesetben a fővárosban, ám 2030-ig megfeleznék, 2050-ig pedig nullára csökkentenék a halálos áldozattal járó közúti balesetek számát Budapesten. Karácsony Gergely kabinetfőnöke, Balogh Samu az InfoRádiónak elmondta:

a fővárosi önkormányzat közlekedésbiztonsági stratégiája azt mutatja, hogy a gyorshajtás a balesetek egyik legfőbb okozója, és a súlyosságát is nagy mértékben meghatározza.

Elmondása szerint egy gyalogosgázolás 30 kilométer/órás sebességgel történik, akkor tíz esetből kilencszer túléli az áldozat, ha viszont 60-70-nel, akkor legfeljebb 20 százalék a túlélési esély.

Balogh Samu hangsúlyozta, hogy a rendőrség nyitott és a célokat tekintve egyetért a tervezett változásokkal a sebességmérés és sebességellenőrzés területén. Hozzátette, a közlekedésbiztonsági stratégia fontos része, hogy ahol szükséges, a sebességhatárokat felülvizsgálják, és szükség esetén csökkentsék.

A főváros megduplázná azoknak a védett lakóterületeknek a kiterjedését, ahol 20 és 30 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, valamint

a Hungária körúton belül 50, a Nagykörúton és azon belül 40 kilométer/órában maximalizálnák a megengedett legnagyobb sebességet, a mellékutcákban pedig legfeljebb 30-cal lehetne haladni.

A javaslatok között szerepel még újabb 100 traffipax és zebramegújítási program is a fővárosban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik