Az M3-as metróvonal két utolsó felújított megállója legkorábban jövő májusban nyílik meg az utasok előtt – értesült a Népszava.
A lap emlékeztet, a legelső céldátumhoz képest öt évet, a 2019-es ütemtervhez viszonyítva egy évet késik a hármas metróvonal-rekonstrukció befejezése, de még 2020 őszén is 2022 végi átadásról beszéltek, ami később márciusra csúszott.
Megkeresésükre a BKV azt közölte, a kivitelezőkkel történt egyeztetések után sikerült egy új ütemtervet kialakítani.
Bár az M3 metróvonal felújításának befejezését 2023 márciusára terveztük, a megújult Nagyvárad tér és Lehel tér végül 2023 májusától fogadhat az utasokat. A metrófelújítás felújítás szempontjából kulcsfontosságú két állomást 2022 májusában zárták le az utasok előtt, azóta több előre nem látható műszaki probléma merült fel, így egy év szükséges a teljes korszerűsítéshez
– írták.
A felújítást koordináló közlekedési társaság ugyanakkor sietve hozzátette: a legforgalmasabb és egyben közlekedési csomópont szerepét betöltő Deák Ferenc téri és a szintén a városközponti Ferenciek tere állomást már jövő januárban visszaadják az utasforgalomnak. Így onnantól a Deák Ferenc tér és Kőbánya-Kispest között metrószerelvényekkel lehet utazni.
2023 márciusára az Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomások is elkészülnek, valamint az utólagosan akadálymentesített Dózsa György úti állomást is átadják, így a metrószerelvények a teljes M3 metróvonalon közlekednek.
Igaz, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon megállás nélkül haladnak majd át. Ezek az állomások májusig állomáspótló járatokkal lesznek megközelíthetőek.