Azt követően, hogy a Gulyás Gergely megerősítette Palkovics László ipari és technológiai miniszter lemondását, amit Orbán Viktor is elfogadott, Vitézy Dávid eddigi közlekedési államtitkár is bejelentette, távozik a kormányból.
A Facebookon írt bejegyzésében azt jelzi: azzal, hogy Palkovics lemondott, és ezzel megszűnik a Technológiai és Ipari Minisztérium, az ő feladatai is véget érnek. Mint írja, a közlekedési szakterület felügyelete az új kormányzati feladatmegosztás szerint a Lázár János vezette építésügyi tárcához kerül át.
Köszönöm Palkovics miniszter úrnak és a kormánynak a megtisztelő felkérést és a közös munkát, úgy hiszem, az elmúlt fél évben a hazai közösségi közlekedés és a vasút számos nagy ügyében tudtunk a helyes irányba egyet előrelépni
– zárta bejegyzését.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter hétfőn jelentette be, hogy önálló energiaügyi minisztérium létrehozásáról döntött a kormány. Az új tárca létrehozását a miniszter azzal indokolta, hogy a háború és a szankciós energiaárak miatt Magyarországon és Európában is a legfontosabb az energiabiztonság és az energiaárak ügye. „A kormány ezért strukturális változtatást hajt végre, önálló energiaügyi minisztériumot hoz létre. Az új minisztérium az energiapolitika egységes irányításáért felel, és az Energiahivatal hatásköreinek többségét is átveszi” – mondta Gulyás.
Az energetikai minisztérium vezetőjének Lantos Csabát kérte fel a miniszterelnök, az új miniszter december 1-jétől tölti be posztját. Ezzel együtt az is hivatalossá vált, hogy Palkovics távozásával megszűnik a Technológiai és Ipari Minisztérium, melynek feladatait a gazdasági, az építésügyi és beruházási, valamint a kulturális és innovációs tárca veszi át.
Pénteken még nem tudtak biztosat mondani Lázár János minisztériumánál arról, hogy általános közlekedéspolitikai feladatokkal bővülne ki a közlekedésfejlesztési hatáskörük. Ezzel együtt lapunk már akkor is úgy tudta, jó esély van rá, hogy a terület Lázárhoz kerül. Ezt a forgatókönyvet erősítette, hogy a korábban Vitézy Dávid felségterületének számító Budapesti Fejlesztési Központból az új kormány megalakulása után Nemzeti Közlekedési Központ lett, az Lázár felügyelete alá került, aki rögvest menesztette a vezetést, majd be is szántotta a céget, ami nem éppen harmonikus viszonyt vetített előre arra az esetre, ha a terület Vitézyvel együtt Lázár alá kerül. A jelenlegi fejlemények szerint ők ketten nem is fognak együtt dolgozni.