Új, mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontokon is lehet már ügyet intézni a kormányablakokban – olvasható a NISZ Zrt. keddi közleményében. Az úgynevezett MIA Pontokon elhelyezett eszközöket (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) országszerte közel 200 helyszínen lehet kipróbálni.
A fejlesztés lényege, hogy a kormányablakokban kialakított MIA Pontok érintőképernyős eszközein könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet meghatározott ügyeket elektronikusan intézni. Különlegesség, hogy az eszközökön a magyarorszag.hu központi e-ügyintézési portálon megszokott ügytípusok egy részével már most találkozhatunk: például
- vezetői engedély és személyi igazolvány pótlása,
- gépjármű ügyek,
- anyakönyvi kivonat
- és erkölcsi bizonyítvány igénylése.
Az önkiszolgáló terminálok minden olyan technológiai kiegészítővel rendelkeznek, amely a gyors és egyszerű ügyintézéshez szükséges. Többek között
- a beépített kamera,
- a mikrofon,
- az ujjnyomat- és okmányolvasó,
- a hangszóró,
- a nyomtató,
- a bankkártya terminál,
- valamint az aláíró pad is a kényelmet szolgálja.
A Mesterséges Intelligencia Asszisztensek lépésről lépésre vezetik végig a felhasználót az ügyintézés menetén, emellett hiszen az arcképazonosító szoftverek rendkívül pontos, nagy megbízhatóságú analitikára képesek, így az emberi szem által nem észlelhető eltéréseket is kiszűrik.
A fejlesztés forrása 2,6 milliárd forint hazai és uniós támogatás volt – olvasható a közleményben.
