Belföld

Sok év csúszással ugyan, de Fehérvárig lehet menni a Budapest-Balaton bringaúton

Koszticsák Szilárd / MTI
Koszticsák Szilárd / MTI
Átadták az Etyek-Velence szakaszt, és mivel Etyekig és Székesfehérvárig már létezett kerékpárút, végig lehet suhanni a két város közt.

Újabb szakasszal bővült az eredetileg 2019-re ígért, sokat csúszó Budapest-Balaton (BUBA) kerékpáros útvonal: az első, június közepén forgalomba helyezett, Budapest és Etyek közötti szakasz után szerdától már egészen a Velencei-tóig lehet eljutni kerékpárúton – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel szerdán. A BUBA teljes, 108,2 kilométeres hosszából az Etyek-Velence szakasz 32,6 kilométer hosszú, ami tartalmazza a meglévő 2,9 kilométeres kerékpárutat Gyúró és Tordas között.

A beruházás során 18 kilométer hosszan mezőgazdasági-kerékpáros vegyes forgalmú út épült a meglévő földutak leburkolásával, 1,9 kilométeren Nadap és Velence között új, önálló kerékpárút épült ki, 1,2 kilométeren felújították a burkolatot és kerékpársávot jelöltek ki. 8,6 kilométeren forgalomtechnikai beavatkozásokat (felfestés és táblázás) végeztek, emellett egy új hidat építettek Pázmándon a Bágyom-ér felett és átépítették vagy felújították a meglévőket.

Az átadott szakasz Etyek, Gyúró, Tordas, Kajászó, Pázmánd, Nadap falvakat és Velence városát érinti. Két új pihenőhelyet is kialakítottak az útvonal mentén, ahol padok és asztalok szolgálják a biciklisek kényelmét.

Közölték, két külön szakaszra bontva épült a most átadott kerékpárút: a 12,3 kilométer hosszú Etyek-Tordas közötti szakasz a közelmúltban átadott Budapest és Etyek közötti kerékpárút folytatásaként épült ki, a második, 17,5 kilométer hosszú Tordas-Velence szakasz pedig Velence lakott területén éri el a Velencei-tavat és az Enyedi utcában csatlakozik a BUBA következő, Velence-Székesfehérvár szakaszához, egyúttal a Velencei-tó körüli kerékpárúthoz.

A projekt a Technológiai és Ipari Minisztérium (jogelőd: Innovációs és Technológiai Minisztérium) megbízásából, a NIF Zrt. beruházásban, hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést az Etyek-Todas szakaszon a Colas Út Zrt., a Tordas-Velence szakaszon pedig a Swietelsky Magyarország Kft. végezte, összesen nettó 2,7 milliárd forint értékben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik