Ezt már nem lehet megakadályozni. Megfellebbezhetik, perelhetnek, de az többszáz millióba kerül majd annak, aki bíróság elé viszi az ügyet, mert kifizettetem velük a bevételként kieső összeget
– ezt Kenesei István, a Yolle Kft. ügyvezetője nyilatkozta a 24.hu-nak még 2019 nyarán. A vállalkozó egy 146 férőhelyes, nagy tőkesúlyú hajók tárolására alkalmas kikötő létrehozását álmodta meg a siófoki Ezüstpartra, de tervei megvalósítására végül nem lesz lehetősége.
A fővárosi kormányhivatal országos hajózási hatósági főosztálya ugyanis elutasította a széplaki kikötőbővítés engedélykérelmét – derül ki a siófoki önkormányzat oldaláról.
Az indoklás szerint
a tervezett hajózási létesítmény elhelyezése, rendeltetése és kialakítása nem felel meg a Kikötőrendeletben előírt szakmai és műszaki követelményeknek, valamint nem alkalmas a rendeltetésszerű használatra, továbbá a településrendezési követelményeknek, illetve a közegészségügyi előírásoknak sem felel meg, így a kérelem teljesíthetőségének jogszabályi feltételei nem állnak fenn.
A kikötőbővítés engedélyeztetése több évre nyúlik vissza, számos szakhatósági állásfoglalás született a témában, 2019 nyarán két lakossági fórumot is tartottak Széplakon.
A siófoki képviselő-testület 2018-ban hozzájárulását adta, hogy a kikötőépítés során homokos strandot alakítsanak ki, de ez később lekerült a napirendről. A testület a kikötőt kiszolgáló parkoló létesítéséhez is hozzájárult önkormányzati területen, de ezt a határozatot az új képviselő-testület 2019 októberében visszavonta.
A beruházást két meglévő kikötő, az úgynevezett újságíró- és az Ezüstpart kikötő előtti mederrészre tervezték, mégpedig úgy, hogy az új móló a meglévő keleti móló végéhez csatlakozott volna; a 31 meglévő kishajó mellett 146 további hajóhely kialakítását tervezték.
A jelenlegi kis kikötőkhöz képest óriás létesítmény a fővárosi kormányhivatal mostani döntése előtt az illetékes szakhatóságtól megkapta a környezethasználati, illetve a vízjogi létesítési engedélyt is. Siófok városa eleinte támogatta a kikötőépítést, de az eljárás során már több esetben emelt kifogást a bővítés ellen, és az Ezüstpart Vitorlásegyesületnek is nagy szerepe volt abban, hogy végül nem épülhet meg az óriáskikötő.