Szerda délelőtt bemutatták a H5-ös szentendrei hév rekonstrukciójának részleteit, ezen belül Szentendre végállomásának teljes körű átépítési terveit. A prezentációt Vitályos Eszter európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkár és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója prezentálta, utóbbi a Facebook-oldalán hosszabban is beszámolt arról, milyen elképzelések mentén alakítanák át a csomópontot.
Ebből kiderült, hogy a fejlesztők terve az, hogy egy új központot hozzanak létre a városban, fejlett közlekedési kapcsolatokkal, minél több zöldterülettel, teljesen integrált, a hévvel közösen fedett buszpályaudvarral.
Az ígéretek szerint a végállomáson jelenleginél is egyszerűbben, az időjárástól védve lehet majd átszállni a buszokra, miután a hév és a Volánbusz utasforgalmi terét egyesítik egy fedett, nagyívű perontetővel. Ugyancsak fedett lesz a tervek szerint a taxiállomás, illetve a ki- és beszállás idejére igénybe vehető K+R parkoló. Vitézy emellett kiemelte, hogy a fejlesztés során akadálymentesített peronokat hoznak létre korszerű utastájékoztatással, e mellett tervben van 400 P+R férőhely, egy új parkolóház é s300 B+R biciklitároló létesítése is, a munkálatok végére pedig akadálymentes kapcsolat hoznak létre a 11-es úton át Szentendre belvárosába.
A szakember a posztjában pár illusztrációt is mutat a látványtervekből:
A Budapestet Szentendrével összekötő H5-ös a legnagyobb forgalmú hév Budapest elővárosában, naponta 116 ezer ember veszi igénybe a szolgáltatásait.