Belföld

Vidus Gabriella: Az RTL nem ellenzéki, nem politizál, nem vonul ki

RTL Magyarország
RTL Magyarország
A média legbefolyásosabb szereplője elárulja, náluk működik a platformdemokrácia.

Az RTL Magyarország vezérigazgatója az Indexnek azt mondja, húsz éve piacvezetők és hosszú távra terveznek, most is olyan  komoly fejlesztéseken dolgoznak, amelyek csak évek múlva térülnek meg. Vidus Gabriella szerint a tulajdonos elkötelezett Magyarország mellett, a reklámadó bevezetésekor a kivonulásukról szóló híreszteléseket a múlt részének tekinti.

Az RTL Magyarország nem politizál és nem is politizált. (…) Biztos akad, aki ennek örül, mások szomorúak lehetnek miatta, de mi nem veszünk részt közéleti vitákban. Két dolgot csinálunk: tájékoztatunk és szórakoztatunk.

A magyar média legbefolyásosabb vezetője szerint nem a politikát, hanem a világot szeretnék formálni, a híradó politikai tartalmait jó ideje patikamérleggel mérik, teljesen betartják a médiatörvényt.

A hírműsort készítő kollégáink újságírást csinálnak, nem politikát.

Vidus Gabriella úgy fogalmaz, a leghatározottabban cáfolja, hogy az RTL Magyarország a legnagyobb ellenzéki médium.

Az RTL Magyarország nem ellenzéki, hanem mindig és minden esetben az aktuális hatalmat ellenőrző, hiteles tájékoztatási forrás. Függetlenül attól, hogy épp ki van kormányon.

Szerinte amit az egyik oldal túl ellenzékinek tart, azt a másik oldal kevesellheti, és talán éppen az jelenti a kiegyensúlyozott működést, ha egyik oldal sem elégedett velük.

A vezérigazgató a politika reklámbevételekre gyakorolt hatásáról azt mondja, tavaly mintegy 9 milliárdot költött az állam a televíziós reklámpiacon, ebből nagyjából 2,5 milliárd jutott az RTL-nek, noha a reklámpiacon ennél jóval nagyobb a részesedésük.

A pandémia miatt tavaly tavasszal pillanatok alatt eltűnt a hirdetőik jelentős része, brutálisan csökkent a reklámbevételük, miközben a tévénézés mértéke az egekbe emelkedett.

Kapcsolódó
Odavágott a reklámpiacnak a koronavírus-válság
Tavaly csaknem 16 százalékos volt a csökkenés az előző évhez képest.

Vidus Gabriella beszél múltbéli nehézségeikről, jövőbeni kihívásaikról, a digitális, platformfüggetlen tartalmak fejlesztéséről. Szerinte a piacon valójában a szabadidőért versenyeznek, ezért az a céljuk, hogy az RTL Híradó brandjét a digitális térre is kiterjesszék. Az interjúban a népszerűtlen reklámok és a népszerű valóságshow-k mellett szóba kerülnek sorozataik, az X-faktor is.

Vidus Gabriella azt mondja, a nagy közönségelérést célzó produkciók a legfontosabbak, de hosszú távon kisebb célcsoportoknak is gyártanának tartalmat, amire kiváló a digitális tér, aminek a klasszikus tévé sincs fölérendelve, úgy fogalmaz, náluk „már működik a platformdemokrácia”.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik