Az Auchan, a Tesco, a Spar, az Interspar, a Metro, a DM és a Rossmann összességében másfélszer több immunerősítőt és 70 százalékkal több vitamint adott el 2020-ban, mint egy évvel korábban – közölte a NielsenIQ a Növekedés.hu megkeresésére.
Az immunerősítőkből egészen pontosan 137 százalékkal több fogyott az első koronavírussal terhelt évben, mint azt megelőzően: mintegy 350 millió forint értékben vásároltak belőle a magyarok. A kategória mennyiségben mért forgalma megduplázódott, az említett boltok csaknem egymillió csomag immunerősítőt értékesítettek az elmúlt évben. A vitaminok összforgalma értékben közel 10 milliárd forinton tetőzött, ami 70 százalékos emelkedés a 2019-es teljes évhez képest. A mennyiséget tekintve másfélszeresére nőtt a vitaminok forgalma, ami nem kevesebb, mint nyolcmillió csomagot jelent.
A lap szerint a C-vitamin hasítja ki a kategória 12 százalékát értékben, mennyiségben a forgalom közel egyötödét viszi a szegmens,
A szimpla D-vitamin forgalma értékben és mennyiségben is jóval kisebb szeletet hasít ki. Ugyanakkor a kombinált C-, D-vitamin és egyéb D-vitamin-variánsok együttesen értékben több mint egynegyedét teszik ki a kategória összforgalmának, mennyiségben pedig közel az egyötödét.