Folyamatosan dolgoznak a vasúttársaság szakemberei az Újfehértó közelében kedden történt vonatbaleset helyszínén – közölte a MÁV. Szerda estére a kisiklott személyvonat kocsijait egy 150 tonna teherbírású vasúti daruval visszaemelték a sínekre.
A vágányoktól 16 méterre a földbe fúródott 80 tonnás villanymozdony mentése a csütörtök délutáni órákban zajlik: a jármű felépítményét elválasztották a forgóvázaitól. A sérült kerekeket egy vasúti teherkocsira téve fogják elszállítani, a járműszekrényt pedig a sínekre odakészített forgóvázakra emelik rá, hogy a helyszínről vasúton tudják elvontatni a mozdonyt. A balesetben érintett valamennyi járművet Újfehértó állomásról néhány nap múlva fogják műszaki kísérettel a nyíregyházi járműkarbantartási bázisra szállítani.
Csütörtökön már az egyik vágány helyreállításán dolgoznak, a sérült részen kicserélték a betonaljakat és a síneket, majd vasúti nagygépekkel még egy 50 méteres szakaszon vágányszabályozást végeznek. A balesetben kidöntött helyett egy új felsővezeték-tartó oszlopot állítottak fel, a vasúti átjárót is járhatóvá tették, de az egyelőre továbbra is lezárva marad. A daruval végzett mentési munkálatok miatt elhúzott felsővezetéket visszaépítik a sínpár fölé.
Ezen a vágányon, Hajdúhadház és Újfehértó között várhatóan pénteken indulhat meg a forgalom 60 km/órás sebességkorlátozás mellett. A bevezetésre kerülő sebességkorlátozás és az egy vágányon, váltakozó irányú közlekedés miatt a menetidő 15-30 perccel megnőhet. Az ideiglenes közlekedési rend szerint a Nyíregyházáról 6:30-kor Debrecenbe és a Debrecenből 14:03-kor Záhonyba induló személyvonat nem közlekedik (6139-es és 6234-es vonat).
A másik vágányon, amelyiken a szerelvény kisiklott, a helyreállítási munkálatok befejezése a jövő hét végére várható. A pálya itt nagyobb mértékben rongálódott, a felsővezeték leszakadt, melyet 3 kilométeres szakaszon cserélni kell.