Trolibusz közlekedhet majd Kőbányára, így eltűnhetnek a dízelbuszok a belvárosban a Bajcsy-Zsilinszky útról és a Baross utcából. Idén megkezdődik a Kőbánya alsóig közlekedő 9-es busz pesti szakaszának ehhez szükséges átalakítása – írta Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke hétfőn a Facebook-oldalán.
A fejlesztés révén száz százalékban elektromos meghajtású járművekkel lehetne közlekedni a Belvárosból Józsefvárosba és Kőbányára. Ezzel nemcsak körülbelül tízzel kevesebb környezetszennyező dízelbusz járna Budapesten, de eltűnne a Bajcsy-Zsilinszky útról és a Baross utcából az összes ma ott közlekedő dízelbusz, ami segítene javítani a belvárosi területek levegőminőségén is – olvasható Balogh Samu bejegyzésében.
Azt írta: első lépésként a Harminckettesek tere és a Kálvin tér között építenek ki felsővezetéket a Baross utcában és az Üllői úton. „Ez az apró szakasz is segíti, hogy az itt – egyelőre ideiglenes jelleggel – közlekedő 72-es trolibuszok magasabb üzembiztonsággal közlekedhessenek.”
Közölte, az átalakításához még két hosszabb szakasz felett hiányzik a felsővezeték: a belvárosban a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Kiskörúton, míg a külső szakaszon a Kőbányai úton kellene „kihúzni a drótot”.
A Baross utcai felsővezeték-fejlesztés adhatja meg a lendületet egy további trolifejlesztéshez is: részben egy korábban használt szakasz megújításával trolibuszok járhatnának a belvárosból a Diószegi Sámuel utcán és az Elnök utcán keresztül a Népligethez – írta Balogh Samu, hozzátéve: bár a Baross utcában még az idén megvalósulhat a felsővezeték kialakítása, a többi szakaszon forráshiány miatt erre még várni kell.