Még decemberben számoltunk be arról az albertirsai családról, akik múlt nyáron vesztették el az otthonukat, miután házuk eddig ismeretlen okból leégett.
Ildikóék története azonban nem csupán erre a szerencsétlen káresetre korlátozódott: az asszony a számlákat bemutatva arról beszélt a 24.hu-nak, hogy miután leégett családi házuk, a szolgáltató továbbra is küldi a több mint 40 ezer forintos havi számlákat. Nyár és tél közt több ilyet is kapott, a tűzeset előtti számlákkal együtt, pedig sok százezer forint tartozása jött össze a családnak a Nemzeti Közművek Zrt. felé, amelyet Ildikó teljesen alaptalannak tartott. A történetről szóló riportunkat itt olvashatják:
A családnak már korábban is segítő Tordai Bence parlamenti képviselő, most januárban Mager Andreának írt levelet, miután a nemzeti vagyon kezeléséért felelős miniszterként ő illetékes a Nemzeti Közművek Zrt. ügyeiben. „Megkérdeztem tőle, mit tesz azért, hogy a családnak a tragédia után ne kelljen továbbra is a közműszolgáltató vegzálásától szenvednie? Hogyan kárpótolják a családot az okozott károkért és kellemetlenségekért?” – írta Tordai közösségi oldalán.
A Parlament honlapján már meg is jelent a válasz Fónagy Jánostól, amelyből kiderül, hogy a tűzeset után küldött számláktól a szolgáltató eltekint. A miniszterhelyettes azt írja Tordainak küldött válaszában: a „tűzesettel érintett időszakban üzemzavar nem állt fenn, a közcélú hálózat üzemeltetésével a szolgáltató az ügyfél számára kárt nem okozott”.
Fónagy azt is írja, hogy a „nemzeti közműszolgáltató képviselői a helyzet megnyugtató rendezése érdekében felvették a kapcsolatot az érintett családdal, és 2021. január 8-án hivatalos jegyzőkönyvet vettek fel a tűzeset napján történt eseményekről. A jegyzőkönyv alapján az ügyféllel a hatályos jogszabályok szerint történik meg a tűzesetet megelőző fogyasztás elszámolása,
a tűzesetet követő időszakra vonatkozó számlákat pedig törli a szolgáltató”.
Mindez ugyanakkor még nem jelenti azt, hogy a cikkünkben is bemutatott probléma megoldódott volna. Egyrészt a család szerint képtelenség, hogy ők több százezer forintos villanyszámlát hoztak volna össze a tűzeset előtt, pedig ezt az összeget a szolgáltató továbbra is várja tőlük. Ráadásul a most törölt tartozás mögött nyilvánvalóan nem állt fogyasztás (hiszen leégett a ház), a csekkek csak egy korábban kiszámolt általánydíj alapján érkezhettek.
Ildikóék jelenleg egy szoba-konyhás ingatlanban laknak öten Albertirsán.
Kiemelt kép: Ivándi-Szabó Balázs /24.hu