Belföld

Mindig előre, sohase hátra: megújult a 24.hu

Új címlap. Új arculat. Új kreatív megoldások. Új ajánlatok: regisztrációs, támogatási és előfizetési lehetőség az olvasóknak. Régi elkötelezettség. Régi hit az újságírásban. Régi tudás arról, hogy az olvasó és az újság az első.

Kevés keservesebb feladat van, mint elkezdeni egy újság formai és technológiai megújulásáról szóló szöveget, ahogyan azt szépen jelzik a bevezetőben alkalmazott új-régi párok. Leginkább azért nehéz beszélni a megújulásról, amiért általában nehéz arról, amiben mélyen hiszünk. Márpedig mi ebben mélyen hiszünk: úgy gondoljuk, hogy a 24.hu új formája olyasmi, ami alapvetően erősítheti meg az újságunkat, így a képességeinket arra, hogy a lehető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat.

Erre azért van egyáltalán jó lehetőségünk, mert ez az újság a magyar média mind kevesebb sikertörténetének egyike. Ebben a nyilvánosságban és közegben valószínűtlen utazás, amelynek során a 24.hu márkája minden korszakában erősebb lett, látogatottsága pedig mostanra  – nem függetlenül sajnálatos sajtótörténeti eseményektől – a legolvasottabb magyar hírportállá emelte.

Abban a tudatban dolgoztunk és dolgozunk, hogy a lehető legtöbb témában, a lehető legtöbb műfajban, a lehető legjobb színvonalon szolgáljuk ki az olvasóinkat. Ez az akaratunk és a szenvedélyünk, ami viszont kódolja: fejlődnünk és fejlesztenünk kell.

Tartalmi kínálatunkat hosszú évek óta erősítjük, és már régen az az ambíciónk, hogy megteremtsük hozzá azt az arculatot és formát, amely mindehhez jobban igazodva kínálja cikkeinket, fotóinkat, podcastjainkat, videóinkat. Azt gondoljuk, az új forma és tartalom mutatja meg pontosan, mit és hogyan szeretnénk elmondani az országról és a világról olvasóinknak. Azt gondoljuk, ez alkalmas arra, hogy még többen kezdjék napjukat a címlapunkon, mert elsősorban innen akarják tudni, mit ír a 24.hu. Azt ugyanis legelsősorban a címlapról lehet tudni, ahol nem technológiai vállalatok algoritmusai, hanem az újság szerkesztői döntenek arról, mi kerül elénk.

Éppen annak érdekében, hogy még nagyon sokáig működtethessünk szabadon újságot, olyan új technológiai megoldásokkal is jelentkezünk, amelyek szerintünk szakmai és üzleti fejlődésünk zálogai lehetnek. Már most regisztrálhatnak olvasóink a 24.hu világába, ahol ezután választhatják például a sötét módot az olvasáshoz. Hogy aztán már a közeljövőben újabb ajánlatokkal, termékekkel jelentkezzünk regisztrált olvasóinknál.

Ezen kívül kínálunk előfizetéses megoldást azoknak, akiknek az olvasási élményét a hirdetések zavarják: ők havi díj ellenében hozzájuthatnak a hirdetésmentes verzióhoz. Kiemelt célcsoportot alkotnak azok, akik blokkolják a reklámokat. Ezzel a megoldással ők jelenleg rontják az újság fennmaradási lehetőségeit, üzleti pozícióját, mivel miközben ingyenes a tartalom, az újságot megfosztják attól a lehetőségtől, hogy hirdetésekkel keressen pénzt. Ezért őket az újság érdekében arra kérjük, kapcsolják ki a hirdetésblokkolót, vagy válasszák a hirdetésmentes megoldásunkat.

Ahhoz ugyanis, hogy a 24.hu-t ilyen és még magasabb szinten működtetni tudjuk, bevételekre van szükségünk. Jelenlegi modellünkben a hirdetési költések fedezik a működésünket, mi most gazdaságilag is sikeres újságot tudunk csinálni.

Ugyanakkor világos, hogy ennek a bevételi lábnak megvannak a határai, ezért jelenik meg az oldalon a támogatási lehetőség is. A 24.hu függetlensége gazdasági függetlenségén alapul. Azaz megtermeli a piacon azt a bevételt, ami a működéséhez szükséges. Ugyanakkor szeretnénk még több különleges, egyedi tartalmat kínálni olvasóinknak. A minőségi tartalom azonban a legdrágább újságírói műfaj. Amikor kollégánk Transparency-Soma-díjat nyer, ami a magyar tényfeltáró újságírók legnagyobb kitüntetése, amikor az Ady 100 című sorozat készül, amikor az emlékezetes nagyinterjúkat publikáljuk, akkor nagyon sok pénzt költünk tartalomra. Azért tesszük, mert ezt szakmai és üzleti küldetésünknek egyaránt gondoljuk: felelősségünk a minőségi újságírás legszebb hagyományait is szolgálni. Azért, hogy ezt még többször, még nagyobb számban tehessük, megteremtettük a támogatás lehetőségét.

Ezzel együtt mindaz, amiről írtam, mindaz, amit most látnak, csak egy lépcső a munkánkban. Tudjuk, hova szeretnénk eljutni, és tudjuk, ezért mindenkinél többet kell dolgoznunk, mindenkinél több kreatív energiát kell beletennünk az újságba. Tudjuk, nagyon sok munkánk lesz még addig, hogy elérjük: a 24.hu a lehető legtöbb magyar olvasó megkerülhetetlen tájékozódási pontja, kedvenc újsága, legjobban kedvelt szerzői miatt digitális otthona legyen, amely egyszerre informál a leggyorsabban, szórakoztat a legjobban, beszél a legsokoldalúbban és életközelibben a magyar valóságról, miközben ellenőrzi a mindenkori hatalmat.

Tudjuk, hogy hosszú az út, de a jó hírünk az, hogy olyan újságot olvasnak, amelynek szerkesztősége a legmélyebb elkötelezettséggel dolgozik azon, hogy célba érjen. Miközben olyan cég adja ki a lapot, amelynél mindenki a független újságírás iránti legmélyebb elkötelezettséggel támogatja ezt a munkát.

Azt kérjük önöktől, tartsanak velünk továbbra is, azaz olvassanak. És ha lehet, mind többen regisztráljanak. Azok, akik nem szeretnének reklámokat, fizessenek elő. Akiknek pedig lehetőségeik engedik és szeretnék elősegíteni, hogy nagyobb számban készülhessenek kiemelt minőségi tartalmak, többet utazhassunk vagy gyorsabban fejlődhessen az eszközparkunk, támogassanak minket.

Mi igyekszünk megszolgálni az olvasói bizalmat. Azon leszünk, hogy a 24.hu a legjobb és legolvasottabb magyar újság legyen.

Ennek érdekében is látják most az új címlapot, az új megoldásokat. Mindazt, ami a 24.hu:  mindig előre, sohase hátra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik