A Népszava összesítése szerint másfél év alatt több mint 542 millió forintot költöttek vezető politikusok és pártok a hirdetéseikre a Facebookon. A közösségi oldal hirdetéstárának adatai szerint a kormánypártok 283, az ellenzékiek 259 millió forintot szántak erre.
A központi propaganda hatékony, mert ezen oldalak üzeneteit veszik át a Fidesz-KDNP vezető politikusai, így sokuknál nem is jelentkezik hirdetési költség. Orbán Viktor miniszterelnök sem költ hirdetésekre, több miniszterének hivatalos oldala sincs.
A lap gyűjtése szerint a kormánytagok közül Semjén Zsolt (1,9 millió), a Fidesz-képviselői közül Kocsis Máté frakcióvezető (4,9 millió) fizetett a legtöbbet a Facebook-hirdetésekért.
Központosított propaganda híján az ellenzéki oldal költései jóval szerteágazóbbak. A politikusok közül kiemelkedik Karácsony Gergely főpolgármester (30,3 millió forint), a pártok közül pedig a Demokratikus Koalíció, amely vezető politikusaival együtt legalább 51,7 millió forintot fordítottak a Facebook-megjelenésre. A Momentum nem sokkal marad el (48,6 millió), harmadik a Jobbik (41,3 millió forint).
A Népszava azt írja, hogy lezárult a Facebookon a borsodi időközi választást megnyerő fideszes Koncz Zsófia kampányköltéseinek összesítése, ami további 300 ezer forinttal 5,6 millióra nőtt, noha a törvény szerint egy jelölt összesen költhetne 5,2 milliót, ezért Fekete-Győr András, a Momentum elnöke bejelentést is tett az Állami Számvevőszéknél.
Kiemelt kép: Orbán Viktor videókonferencián egyeztet a visegrádi partnerekkel (V4) és az Európai Tanács tagjaival a koronavírus-járvány kezeléséről a Karmelita kolostorban október 29-én.
MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher