A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tisztességtelennek találta az Ékszer TV értékesítési gyakorlatát, és 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsor gyártójára – írja a Pénzcentrum.
Az Ékszer TV című műsor jelentős – akár 80-90 százalékos – kedvezménnyel hirdet telefonon keresztül megrendelhető ékszereket. A Gazdasági Versenyhivatal most lezárult vizsgálata feltárta, hogy az adás ékszer-értékesítési gyakorlata több szempontból is tisztességtelen volt a fogyasztókkal szemben. A GVH indoklásában arról ír, hogy:
A műsor üzemeltetője agresszív kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, amikor valótlanul azt állította, hogy a bemutatott ékszerek csak nagyon korlátozott ideig és mennyiségben állnak rendelkezésre a reklámozott, kedvező áron, abból a célból, hogy a fogyasztókat azonnali vásárlásra ösztönözze. A műsor ezeket a kedvezményes árakat egyébként – mint a vizsgálat során kiderült – fiktív, korábban sosem alkalmazott és piaci árszínvonalnak sem tekinthető alapárakhoz viszonyította. Az adás emellett az ékszerek egyes tulajdonságai kapcsán közzétett, nem bizonyított állításokkal is megtévesztette a fogyasztókat (például „a Pápa áldásával”; „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje”, stb).
A versenyhatóság 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsort működtető Emporia Style Kft.-re. A cég továbbá olyan belső eljárásrend bevezetését vállalta a versenyhatóság felé, amellyel elkerülhetőek a jövőbeni, hasonló jogsértések, amelyek ellen a Versenyhivatal továbbra is fellép a magyar fogyasztók védelmében.
A cég tavalyi nettó árbevétele hét és fél milliárd forint volt, adózott eredménye pedig 545 millió forint.