Belföld

Vizsgálják, hogy tényleg megáldotta-e a pápa a tévében reklámozott bizsut

Többen is bepanaszolták az Ékszer TV-t a versenyhivatalnál.

Már egy évvel ezelőtt írtunk a magyar televíziózás egyik legszürreálisabb képződményéről, az Ékszer TV című produkcióról, ami nem más, mint egy pofátlansági rekordokat döntögető teleshop-műsor, amelyben azt próbálják elhitetni a nézőkkel, hogy az adás ideje alatt is a Szent Péter-bazilikában küzdenek a szent medál forgalmazási jogáért, és tizedáron hozzá lehet jutni egy százezer forintos smaragd kristály gyűrűhöz, vagy épp egy „finom mechanikás luxus Svájc (sic!) karórához”.

Pápai áldás a nyakláncon és 9938 forintos smaragd kristálygyűrű – így árul bizsut a TV2
Testőrökkel védett ékszerek, vatikáni bíborosok aláírásáért izguló műsorvezető, és a magyar szabadalom, amit Svájc és Németország is le akar másolni.

Most a Gazdasági Versenyhivatal adott ki tájékoztatást arról, hogy a több csatornán sugárzott műsor  értékesítési módszerei miatt vizsgálatot folytat, ugyanis több bejelentést is kaptak. Ennek keretében vizsgálják, hogy

  • valóban értékesítette-e az Emporia Style Kft. a reklámozott ékszereket az eredetiként feltüntetett áron, vagy a kedvezményesnek hirdetett árakkal csak a vásárlókat akarta vásárlásra ösztönözni;
  • a bemutatott termékek rendelkeznek-e a megjelölt tulajdonságokkal, például a pápa áldásával,
  • a nézők számára élő adás benyomását keltő műsorban a telefonálók valóban befolyásolják-e a műsorban kínált termékek árát és készletét,
  • valóban azonnali döntéshozatalra késztetik-e a fogyasztókat azzal az állítással, hogy a kínált termékek csak korlátozott ideig és folyamatosan csökkenő készletben állnak rendelkezésre a kedvezményes áron, megfosztva őket a tájékozott döntéshez szükséges időtől és alkalomtól.

A GVH azért leszögezi, hogy az eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést el is követte.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik