Belföld

Vaszily Miklós és Mészáros Lőrinc pénze kerül a formálódó Pesti TV mögé

Egy olyan bizalmi vagyonkezelővel birtokol felesben egy új médiacéget Vaszily Miklós, amely Mészáros Lőrinc pénzét forgatja, és amelynek a kedvezményezettje is a felcsúti milliárdos – írta meg a G7. „A végső pénzforrást elrejtő struktúra és az időzítés az előző napok Index körüli fejleményeinek fényében elég érdekes, még akkor is, ha az új vállalat a főtevékenysége alapján nem az online, hanem a tévés piacon fog ténykedni” – írta a lap, ekkor ugyanis még nem lehetett tudni, hogy mi a projekt konkrét célja. Pár óra múlva azonban ez is kiderült.

Vaszily Miklós, akitől az Indexet féltik, Mészáros Lőrinc pénzével indított új médiacéget
A májusban bejegyzett Progress Média Hungary Kft. a főtevékenysége alapján a tévés piacon fog ténykedni.

Az említett cég a májusban bejegyzett Progress Média Hungary Kft., amelybe alig két hete félmilliárd forintot tettek be tulajdonosai..

A 444-nek Vaszily Miklós délután azt is megerősítette, hogy a Progress Média lesz az a befektető, amely a Hír Tv-től eligazolt, Informátor című műsor stábjával a fedélzetén indítana új tévét. Vaszily elmondta, „hogy a Pesti TV-ben a tartalomszolgáltatás Huth Gergelyék, vagyis a Pesti Srácok feladata lesz – innen a  csatorna neve is –, a Progressive pedig a médiaszolgáltatási feladatokat fogja ellátni.”

Vaszily ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a cégnek és a Pesti TV-projektnek semmi köze sem a Tv2-höz, amelynek ő az elnöke, sem pedig az Indamédiához, amelyhez több szálon (így a hirdetésértékesítésen) keresztül kapcsolódik az Index.hu.

Az új csatorna kábeltévé lesz, az alapítói szeretnék, ha bekerülne a kábelszolgáltatók kínálatába.

Korábban az a hír járta, hogy Szarvas Szilveszter, Bohár Dániel szerkesztő-műsorvezető és a többi munkatárs azért hagyja ott a kormányközeli a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány berkeiben működő Hír Tv-t, mert jobb ajánlatot kaptak. Az értesülések arról szóltak, hogy a távozók a Pesti Srácok közelében találhatnak munkát, ezt Huth Gergely sem cáfolta. A Pesti TV nevet mindenesetre már az év elején levédették.

Vaszily neve az elmúlt hónapokban főleg az Index miatt került elő. Még márciusban lett Vaszily, – a TV2 elnöke – tulajdonosa az Index hirdetéseit is értékesítő Indamedia Csoportnak, miután megvásárolta a cég 50 százalékát Oltyán József KDNP-s üzletembertől, akinek 2018-as feltűnése a cégnél már aggodalmat keltett a szerkesztőségben, mivel erősek a kormánypárti kapcsolatai.

Vaszily TV2-es szerepvállalása előtt volt az Echo TV, illetve az állami média vezérigazgatója is, ám korábban az Indexnél is dolgozott vezetőként. A lapot kiadó CEMP Zrt.-nél 2005 és 2009 között volt vezérigazgató és igazgatósági tag, majd 2010 és 2014 között az Origo Zrt. vezérigazgatójaként dolgozott. Az Index körüli átalakítási tervekről a 24.hu számolt be elsőként, a portál szerkesztősége pedig azt jelezte, veszélybe került az újság függetlensége.

Ezzel a tervvel szétszedhetnék az Indexet
Külső cégekbe szerveznék ki a szerkesztőség egy részét, forrásaink egyike szerint ezzel a lépéssel szétvernék a lapot.

Kiemelt képünkön Vaszily Miklós. MTI Fotó: Balogh Zoltán

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.