Újabb gondok adódtak a néhány éve rendszerbe állított – darabonként 130 millió forintba került – „magyar” fejlesztésű tűzoltóautókkal. A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének (HTFSZ) honlapján a szervezeti alelnök, Vidó Attila ír arról, hogy információik szerint az
új »magyar« Rába-Renault R16 Heros Aquadux-X 4000 tűzoltóautók segédalvázán repedések, törések jelentek meg.
Úgy tudják, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság már utasította is az összes megyei igazgatóságot, vizsgáltassák át a fecskendőket (tűzoltóautókat), jelezzék, ha tapasztalják a hibát.
Heroikus küzdelem, tűzoltás
A szakszervezet, miután maga is rákérdezett a tűzoltóknál, arra jutott, hogy
a fecskendők döntő többségénél valóban megtalálható ez a hiba. Tehát valószínű, hogy típushibáról van szó.
Tűzoltásként próbálják a hibát kijavítani, meghegesztik az eltört, elrepedt segédalvázat, de ezzel a valódi problémát nem orvosolják, újabb repedések lesznek, csak már a javítás mellett. A HTFSZ szakértői szerint
a hiba adódhat konstrukciós (tervezési) hibából, nem megfelelő anyagok felhasználásából vagy egyszerre mindkettőtől.
A hegesztés addig nem megoldás, amíg a hibát előidéző okot nem szüntetik meg. A szakszervezeti vezető kiemeli, a Rábával elvileg megegyező (Renault Saurus FS 38) fecskendővel, amit nem Magyarországon gyártottak, nincsenek ilyen problémák.
Vidó Attila végül azt írja, abban bíznak, hogy a korábban is bírált tűzoltóautó, mint igazi „magyar narancs” mielőbb teljesen elrohad és tanulva az igen drága leckéből a következőket egy nagy múltú, megfelelő tervezői, illetve gyártói tapasztalatokkal rendelkező cégtől szerzi majd be az éppen akkor hatalmat gyakorló kormány.
Kiemelt kép: ESTV