A Kantar Media reklámfigyelő szolgáltatása szerint a cég által figyelt sajtótermékekben 2019 decemberében a kormány „Boldog Karácsonyt” nyomtatott hirdetései 484 alkalommal jelent meg, listatáron 1,2 milliárd forintért, az általuk figyelt televíziócsatornákon pedig 569-szer látták ezt a reklámot, ami listaáron 960 millió forintos költséget jelent, írja a Magyar Hang.
A cég megjegyzi: a valós költség az így kapott több mint kétmilliárd forintos listaárnál akár nagyságrendekkel is kevesebb lehet, de a lap úgy tudja, a kormány nem szokott alkudni a hirdetések árából, hiszen ez egy burkolt támogatási forma, amivel sok pénzt tudnak tolni a baráti sajtónak.
A Magyar Hírlapban például négy nap alatt háromszor is boldog karácsonyt kívántak, pedig a figyelmes olvasók akár már az elsőt is kiszúrhatták.
A Magyar Hang megjegyzi: a saját olvasói megalázásának műfajában a Népszava a csúcstartó: december tizenkettedikén, csütörtökön és másnap, pénteken egyaránt négy-négy teljes újságoldalon hozták a kormány karácsonyi jókívánságát az összesen húszoldalas kiadványban.
Kiemelt kép: Orbán Viktor / Facebook