Olvasom az aggodalmakat, hogy a 68 ezres Puskás Ferenc Arénához milyen kevés parkoló épült és a szurkolók nem tudnak autóval menni, hisz csak 500 parkolóhely létesült. Szerintem ez így helyes és példaértékű
– írta Facebookon Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezetője, aki jelenleg a Közlekedési Múzeum főigazgatója.
Olvasom az aggodalmakat, hogy a 68 ezres Puskás Ferenc Arénához milyen kevés parkoló épült és a szurkolók nem tudnak…
Közzétette: Vitézy Dávid – 2019. november 13., szerda
A belépők a jegyértékesítés első napjaiban, még októberben elfogytak a Puskás Ferenc Stadion nyitómeccsére, a pénteki Magyarország-Uruguay mérkőzésre. Az új aréna vezetése azonban elfelejtett tájékoztatót mellékelni a jegyekhez a várható közlekedési fennakadásokról.
A jegyeladások alapján várt 68 ezer néző nem kapott információt arról sem, hogy a stadion mellett csekély a parkolóhelyek száma, ezért nem érdemes autóval megközelíteni a helyszínt, és arról sem, hogy a gépkocsik helyett milyen tömegközlekedési eszközök és útvonalak használatát ajánlják. A november 15-i meccs előtt kedden Horváth Csaba zuglói polgármester hívta fel a figyelmet a várható közlekedési káoszra.
Vitézy szerint „ekkora látogatószámú intézményt lehetetlen közúton kiszolgálni, az egész város bedugulna, ha tízezrek indulnának útnak autóval a Kerepesi úton és a Thököly úton egyszerre a stadionhoz”. A stadion jól megközelíthető tömegközlekedéssel, ezért Vitézy szerint elég, ha sűrítik a tömegrendezvények idején a járatokat.
A nagy európai futballarénák gyakorlata is az, hogy a tömegközlekedésre alapozzák a stadion megközelítését és nem is próbálják azt a látszatot kelteni, hogy talál majd parkolót, aki autóval indul útnak
– írta Vitézy, aki felidézte, hogy Texasban volt egyszer „szerencséje az élményhez”, hogy milyen hosszadalmas egy nagy parkolóból kijutni egy stadion mellől.
„Szerintem jó, hogy egy közberuházás felismerte: a parkolóhelyek száma önmagában is hatással van arra, hogy az emberek hogyan próbálnak majd odajutni és ezáltal az intézmény fenntarthatóságára is. Jó lenne, ha ez lenne az etalon a jövőben” – zárta sorait a főigazgató.
Kiemelt kép: Mohos Márton / 24.hu