Belföld

Traffipaxblokkoló volt a ceglédi gázoló autóján

A Cegléden húsvét előtt elgázolt két fiatal szülei újabb részleteket osztottak meg lapunkkal a baleset körülményeit ismertető szakértői jelentésből. A jelentés – mint nemrégen megírtuk – arra jutott háromféle becslés alapján is, hogy a 22 éves gázoló 100 kilométeres óránkénti sebességnél nagyobb tempóval ütötte el a két fiatalt, akik közül a lány meghalt, barátja súlyos sérüléseket szenvedett.

A körforgalomtól az ütközés helyéig tartó 350 méteres szakaszon az átlagsebessége 120 feletti volt, röviddel az ütközés előtt pedig 150 kilométer per órával mehetett az autó. A szülők által megismert dokumentum szerint ekkor taposott a fékre a sofőr, de így sem tudott százas tempó alá lassulni az ütközésig.

A baleset éjszakáján a rendőrök kikérdezték a gázolót, aki a jelentés szerint azt mondta, nem érzi magát felelősnek, de nagyon sajnálja az esetet, és azt állította, hogy körülbelül ötvenes tempóval közlekedett. Szerettük volna megtudni, továbbra is úgy érzi-e a fiatalember, akit nemrég a rendőrség meggyanúsított, hogy a megengedett körüli sebességgel haladt, de ügyvédje elhárította érdeklődésünket azzal, hogy nincs felhatalmazása nyilatkozni.

A szakértők átnézték az autót, és arra jutottak: volt rajta traffipaxérzékelő- és blokkoló berendezés. Ki is próbálták az eszközt, és a dokumentum szerint működött, vagyis blokkolta a traffipax működését.

Helyiek is említették lapunknak, hogy a gázoló autója fel volt tuningolva. A jelentés ezt igazolni látszik: a gyárilag mintegy 300 lőerős BMW-nek durván 100 plusz lóerőt jelentett a beépített teljesítménynövelő, amely a szakértői jelentés szerint a baleset utáni átvizsgálásakor is bekapcsolt állapotban volt. Ráadásul az anyag arra utal, hogy az autó forgalmijában nem a megnövelt teljesítmény szerepelt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik