A kormány előtt van a vasútstratégia, ami lehetővé tenné, hogy 2025-ig minden nagyvárosba jelentősen csökkenjenek a menetidők – idézi a Világgazdaság a MÁV vezérigazgatóját, Homolya Róbertet.
Ma csak a Budapest-Hegyeshalom vonal 82 kilométerén lehet 160 km/órával utazni, ez 2022-re már 400-500 kilométerre bővülhet. A célok eléréséhez a pályaállapotok javítása mellett új szerelvények beszerzésére lesz szükség. Homolya azt ígéri, hogy a következő öt évben a menetidők és az árak tekintetében is versenyképessé válik a vasút az egyéni autós közlekedéssel szemben.
A vezérigazgató kitért arra is, hogy az „adózást megkerülő autómegosztó szolgáltatások” elleni fellépésre fogják kérni a kormányt, mert ezek szerinte illegális versenyt támasztanak a vasúti közlekedéssel szemben. (Fotó: MTI / Máthé Zoltán)