Egy olvasója tájékoztatta az Indexet arról, hogy úgy megvertek egy kalauzt az egyik vonaton, hogy meg kell operálni. A lap megkereste az ügyben a MÁV sajtóosztályát, ahol megerősítették a hírt.
A hír igaz, egy kollégánkat bántalmaztak Gárdonyban. A kórházban megállapították az állkapocs törését, jelenleg műtétre vár. A feljelentést megtettük
– írta a MÁV, hozzátéve, évente csaknem 80 ezer vonatot biztonsági személyzet, 14 ezer vonatot pedig a rendőrség munkatársai kísérnek.
„A MÁV-START számos rendőrségi és polgárőrségi megállapodást kötött, biztonsági személyzetet, vasútőri kíséretet rendelt meg, biztonságtechnikai beruházásokat valósított meg, másfelől kiemelt figyelmet fordít a dolgozók sérelmére elkövetett bűncselekmények miatt indított büntető eljárások segítésére. A cél, hogy egyetlen ilyen eset se maradhasson jogkövetkezmény nélkül. A jegyvizsgálók közfeladatot ellátó személyek, ezért az őket ért támadások a Büntető Törvénykönyv szerint bűncselekménynek minősülnek és szigorúan büntetendők.”
– teszik hozzá.
A MÁV tájékoztatása szerint támadások során jellemzően arcon ütötték a dolgozóikat, vagy leköpték őket. De olyan is előfordult, hogy késsel fenyegették, megrúgták, megütötték, vagy a szabad mozgásukban akadályozták őket. Az elkövetők több mint háromnegyede menetjegy nélkül, érvénytelen jeggyel vagy átruházott jeggyel akart utazni.
A jegykezelésre használt készülékre telepített alkalmazásban idén bevezették a pánik gomb használatát. Megnyomásával a vonaton utazó másik jegyvizsgálónak és vagyonőrnek/rendőrnek küld a rendszer jelzést, aki ebből tudni fogja, hogy a riasztást kezdeményező bajban van. Amennyiben a vezető-jegyvizsgáló egyedül teljesít szolgálatot, úgy a jelzést a központ kapja meg, ahol intézkednek, és ha kell, rendőrt kérnek a vonathoz.