Belföld

Meghekkelt Orbán-interjú: Mészáros cége pert vesztett

Törvénytelenül rúgták ki a bűnbaknak kikiáltott szerkesztőket.
Korábban a témában:

Jogerősen is pert vesztett a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mediaworks lapkiadó azzal a két szerkesztővel szemben, akiket egy meghamisított Orbán Viktor-interjú megjelenése miatt rúgtak ki. Erről a Magyar Hang ír.

Mint ismert, a Mészáros-birodalom minden megyei napilapja ugyanazt az Orbán-interjút közölte 2016-ban a karácsonyi számban, a Fejér Megyei Hírlapban azonban olyan viccesnek szánt megjegyzésekkel tűzdelték a cikket, amiket a kormányfő nem mondott. Például az ápolónők béremeléséről szóló mondat után beszúrták, hogy „a kórházi hullák száma is emelkedik”.

Az eset után kirúgták Hajnal Csillát, a Fejér Megyei Hírlap korábbi felelős szerkesztőjét, valamint Klecska Ernő lapszerkesztőt, arra hivatkozva, hogy észre kellett volna venniük a szövegbe beszúrt változtatásokat. Azonban első- és másodfokon is azt állapította meg a bíróság, hogy a központi anyagokkal a helyi szerkesztőknek nem volt dolguk, a cikkeket ugyanis szerkesztve és lektorálva kapták meg.

A másodfokú ítélet szerint a Mediaworks Hajnal Csillának bruttó 4,2 millió forintot, Klecska Ernőnek pedig 3,9 millió forintot, valamint ezek 2017. december 1-től érvényes késedelmi kamatait köteles kifizetni. Ezen felül a másodfokú perköltséget, és a fellebbezés több mint egymilliós díját is Mészáros lapkiadójára terhelték.

Hajnal és Klecska a Magyar Hangnak azt mondták: nagy megkönnyebbüléssel fogadták az ítéletet, mindvégig biztosak voltak az igazukban. (Fotó: 24.hu / Fülöp Dániel Mátyás)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.